۱۲۰۲۵ مورد بازرسی از بازار خودرو

۱۹م آذر ،

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خبر داد:

۱۲۰۲۵ مورد بازرسی از بازار خودرو

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تشریح آخرین وضعیت تخلفات در بازار گفت: ۲۶ هزار و ۶۳۹ مورد پرونده تخلفاتی برای واحدهای صنفی و محتکران کالا با ارزش حدود ۹ هزار میلیارد ریال تنظیم شده است.

به گزارش «عصرخودرو» به نقل از مهر، مجتبی فراهانی با اشاره به تاکیدات صورت گرفته برای ادامه روند اجرای طرح تشدید نظارت و بازرسی و برخورد با متخلفان و محتکران، گفت: از ابتدای اجرای این طرح اقلام پتروشیمی، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، لاستیک، انواع شوینده‌ها، لبنیات، خودرو، لوازم‌خانگی بیشترین بازرسی‌ها را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: از آغاز طرح تاکنون، ۴۰۰ هزار و ۶۸۹ مورد بازرسی صورت پذیرفته و بر اساس آن، ۲۶ هزار و ۶۳۹ مورد پرونده تخلفاتی برای واحدهای صنفی و محتکران کالا با ارزش حدود ۹ هزار میلیارد ریال تنظیم و به ادارات کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.
وی تصریح کرد: بیشترین تخلفات کشف شده در دو موضوع گرانفروشی و احتکار بوده که به ترتیب،۱۱ هزار و ۵۸ و ۱۹۹ مورد در بخش موادغذایی بوده است.
به گفته فراهانی، در بخش مواد پتروشیمی نیز ۱۱ هزار و ۴۸۳ مورد، مواد غذایی ۱۹۱ هزار و ۳۸۳ مورد، مصالح ساختمانی ۳۳ هزار و ۲ مورد، لاستیک ۲۱ هزار و ۵۴۵ مورد، انواع شوینده ۴۲ هزار و ۲۴۸ مورد، لبنیات ۵۷ هزار و ۹۴۱ مورد، خودرو ۱۲ هزار و ۲۵ مورد و لوازم خانگی ۲۳ هزار و ۳۱ مورد بازرسی انجام گرفته است.
وی اظهار داشت: تعداد پرونده‌های متشکله ارسالی به ادارات کل تعزیرات حکومتی در مبحث گرانفروشی نیز ۱۳هزار و ۹۲۰ فقره، احتکار ۲۵۰ فقره، عدم درج قیمت ۹ هزار و ۸۰۳ فقره، اخفاء و امتناع از عرضه کالا ۱۱۹ فقره و سایر تخلفات ۳ هزار و ۹۰۰ فقره بوده است.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای طرح هدفمندی یارانه‌ها تاکنون، بازرسی‌های به عمل آمده از انبارها ۵۲۲ هزار و ۳۲۵ مورد و سردخانه‌ها ۴۸ هزار و ۶۹۲ مورد بوده است.
وی ادامه داد: همچنین تاکنون پرونده ۸ هزار و ۹۲۳ واحد متخلف به اتهام عدم موجودی، اختفاء و احتکار کالا، مجموعا به ارزش ۵۲۷ میلیارد و ۱۸۷ میلیون و ۸۶۳ هزار ریال جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی در سراسر کشور ارسال شده است.
این مقام مسئول با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در خصوص تخلفات صنفی گفت: آمارها نشانگر آن است که یک درصد از پرونده‌های متشکله به تخلف اختفاء، ۴ درصد به احتکار و در نهایت ۹۹ درصد از کل این پرونده‌ها به تخلف عدم اعلام موجودی ارتباط دارد.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات اظهار داشت: آمار احتکار ارائه شده مربوط به انبارهای غیراستاندارد و بدون شناسنامه بوده است که قبلا توسط بازرسین این انبارها مورد شناسایی قرار گرفته بودند.
وی افزود: وظیفه ما این است که در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و قداست تولیدکنندگان، عمده و خرده‌فروشان با اشخاص فرصت‌طلب برخورد قاطعانه داشته و محیط را برای آنها ناامن نماییم.

یکشنبه ۱۹ آذر   ۱۰:۲۸

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.