۱۳ هزار لابی‌گر آیپک در پی جلوگیری از کاهش کمک‌ها به رژیم صهیونیستی

۱۳م اسفند ،

هفته نامه “جوئیش ویک” گزارش داد، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل موسوم به آیپک قصد دارد امروز (یکشنبه) بیش از ۱۰ هزار لابی گر به کنگره آمریکا بفرستد تا معافیت کمک‌ها به رژیم صهیونیستی از طرح کاهش هزینه‌های دولت آمریکا را خواستار شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری یو اف پی پی سی، داگلاس بلوم فیلد، یکی از نویسندگان این نشریه یهودی در آمریکا گفت، ۱۳ هزار فعال آیپک از کنگره خواهند خواست که به کمک سالانه امنیتی بیش از سه میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی کاری نداشته و به قانونی رای دهند که اسرائیل را “متحد اصلی استراتژیک” آمریکا اعلام می‌کند.

پایگاه اینترنتی JTA عنوان کرد: این کمک تعیین شده‌ای است که هیچ کشور دیگری از آن برخوردار نیست و می‌تواند گامی به سمت هدف بعضی از محافظه کاران باشد که کمک به اسرائیل را از همه دیگر کمک‌های خارجی جدا می‌کند.

در حالی که ریاضت اقتصادی در آستانه بلعیدن بودجه پنتاگون است، کمیته آیپک هزاران لابی‌گر خود را به کاخ سفید می‌فرستد، تا اطمینان حاصل کنند که اسرائیل از کاهش هزینه‌های آمریکا معاف است.

این می تواند در زمانی که میلیونها آمریکایی سختی ریاضت اقتصادی را در بسیاری از حوزه‌ها از بودجه دفاعی گرفته تا برنامه نهار مدارس، با تمام وجود احساس می‌کنند، راهبردی بسیار مخاطره آمیز باشد. اما این مساله احتمالا شامل کمک به رژیم صهیونیستی نمی‌شود که اگر آیپک کار خود را انجام دهد تغییری در آن به وجود نخواهد آمد.

کنفرانس سالانه سیاست‌گذاری آیپک امروز (یکشنبه) آغاز می‌شود و روز سه شنبه با دیدارهای اختصاصی از صدها نماینده مجلس نمایندگان و مجلس سنا به اوج خود می‌رسد.

جو بایدن ، معاون رئیس جمهوری آمریکا در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد و انتظار می‌رود بر حمایت “مستحکم” دولت از رژیم صهیونیستی تاکید ورزد.

پایگاه JTA در تیتر خود راجع به فرآیند صلح با فلسطینیان که هیچ گاه موضوع محبوبی برای این کنفرانس نبوده، ذکر کرد: فلسطینیان حتی در دستور جلسه برای صحبت نیز نیستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.