۱۳۰ استاندارد خدمات پرستاری ثبت ملی شد

خبرگزاری پانا: دبیر کمیته استاندارد سازی خدمات پرستاری گفت: از مجموع ۵۲۰ خدمت پرستاری که در حال استاندارد سازی است، پیش نویس استاندارد ۴۹۰ خدمت، نهایی شده و استاندارد ۱۳۰ خدمت پرستاری به تایید سازمان ملی استاندارد قرار گرفته و در سایت این سازمان ثبت و نمایه شده است.

به گزارش خبرگزاری پانا،،صدیقه سالمی افزود: کار استاندارد سازی خدمات پرستاری در واقع از ۲۲ مهر سال ۸۹ با همکاری سازمان نظام پرستاری و سازمان ملی استاندارد آغاز شد و تاکنون توانسته ایم استاندارد نهایی ۱۳۰ خدمت پرستاری را به ثبت ملی برسانیم.

وی ادامه داد: تدوین و تعریف استاندارد یک خدمت پرستاری مسیر کارشناسی طولانی دارد، ابتدا پیش نویس یک استاندارد در کمیته استاندارد سازی خدمات پرستاری تعریف می شود و بعد منتشر می شود تا افراد صاحبنظر نظر اصلاحی خود را اعلام کنند و بعد از اعمال اصلاحات لازم، تعریف نهایی استاندارد یک خدمت به تأیید سازمان استاندارد قرار می گیرد و در سایت این سازمان کدگذاری و ثبت ملی می شود.

دبیر کمیته استاندارد سازی خدمات پرستاری گفت: تاکنون از مجموع ۵۲۰ خدمت پرستاری که این مسیر برای استاندارد سازی آنها در حال انجام است، پیش نویس استاندارد ۴۹۰ خدمت تعریف و آماده شده و به سازمان ملی استاندارد داده شده است و فقط حدود ۳۰ خدمت پرستاری مانده است که باید روند تعریف استاندارد آنها انجام شود.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۱۳۰ استاندارد خدمات پرستاری به تأیید نهایی رسیده و در واقع ثبت ملی شده است که با کد استاندارد ۱۵۰۰۱ تا ۱۵۱۳۰ در سایت سازمان ملی استاندارد قابل مشاهده است، ۱۰۰ استاندارد خدمت دیگر نیز مراحل نهایی ثبت ملی را طی می کنند.

سالمی گفت: سازمان ملی استاندارد هر سال به مناسبت ۲۲ مهر روز جهانی استاندارد به ۲۲ شرکت که توانسته اند محصولات استاندارد تولید کنند یا شرایط استاندارد تولیدات خود را حفظ یا ارتقا دهند لوح تقدیر و سپاس اهدا می کند و علاوه بر آن به تعدادی از مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی نیز این لوح داده شود که سال گذشته سازمان نظام پرستاری توانست به عنوان تنها سازمان صنفی این لوح را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند که بنده به عنوان دبیر کمیته استاندارد سازی خدمات پرستاری از طرف سازمان نظام پرستاری این لوح را دریافت کردم.


آخرین اخبار

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. امنه کریمی:

    برای استانداردسازی وتعرفه گذاری خدمات پرستاری نیاز به بودجه وهزینه نیست بلکه هزینه کاری که پرستار انجام میدهد به جیب پزشک ریخته میشده وبه نام او ثبت میشده را کافی است به پرستار برگردانند تا هم عدالت برقرار شودها اختلاف نجومی حقوق پرستار پزشک کمتر شود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.