۱۳۷۵ عنوان درسی و ۴۰ هزار سئوال در کنکور دکتری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در آزمون دکتری ۳۷۵ عنوان درسی موجود است،‌ گفت: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی تغییراتی در سهمیه مربیان این آزمون ایجاد خواهد شد.

دکتر ابراهیم خدایی با حضور در غرفه مهر در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین تغییرات آزمون آینده دکتری افزود: تلاش می شود آزمون دکتری با کمترین تغییرات در رشته ها و مواد امتحانی برگزار شود مگر اینکه رشته و گرایشهای جدید اضافه شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه در این آزمون همچنین سعی می شود که کلیات آزمون سال ۹۲ حفظ شود، اظهار داشت: در این آزمون همچنین تلاش می شود که اشکالاتی که در برگزاری آزمون موجود بود نیز مرتفع شود که بخشی از آن مربوط به زمان برگزاری است.

خدایی زمان برگزاری آزمون دکتری را ۱۸ اسفند ماه سال جاری ذکر کرد و ادامه داد: در صدد هستیم تا زمان مصاحبه آزمون دانشگاه ها نیز زودتر برگزار شود.

وی تغییرات سهمیه مربیان را از دیگر تغییرات آزمون دکتری نام برد و یادآور شد: سال گذشته ۳۰ درصد سهمیه مربیان در آزمون دکتری در نظر گرفته شده بود که بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در کنکور امسال ۱۰ درصد این سهمیه به متقاضیان آزاد اختصاص می یابد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص طرح برگزاری دو آزمون دکتری در سال، توضیح داد: برگزاری سالی دو بار آزمون دکتری در سال طرح اولیه بود. در ابتدا این آزمون به صورت عمومی برگزار شد از این رو طرح برگزاری دو آزمون در سال مطرح شد.

وی با بیان اینکه این آزمون در حال حاضر به صورت تخصصی برگزار می شود، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد رشته های آزمون دکتری ۲۸۵ رشته است.

خدایی افزود: همچنین آزمون دکتری شامل هزار و ۳۷۵ عنوان درسی می شود و طراحان حدود ۴۰ هزار سوال را برای این آزمون طراحی می کنند از این رو برگزاری دو آزمون دکتری در سال منتفی شده و یک بار در سال برگزار می شود.

وی همچنین به بیان سهم آزمون کتبی در این آزمون پرداخت و گفت: پیشنهاداتی در زمینه بیشتر شدن سهم آزمون کتبی در مصاحبه شده است که این پیشنهاد در کارگروهی در حال بررسی است و در صورت جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.