۱۴ مارس اگر در قدرت بود لبنان را وارد جنگ با سوریه می کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان تاکید کرد هدف جریان ۱۴ مارس از ارسال نامه  برای میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان، سرپوش گذاشتن بر دست داشتن این گروه و مشارکتش در تجاوز به سوریه است.

وی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان لبنان در واکنش به محتوای نامه گروههای موسوم به جریان ۱۴ مارس به میشل سلیمان سخن می گفت، به بی توجهی این جریان به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه لبنان و متمرکز شدن آنها بر اقدامات خصمانه علیه سوریه اشاره کرد و  اظهار داشت : جریان ۱۴ مارس، نامه تحریک آمیزی را برای میشل سلیمان ارسال کرده است که به نظر می رسد نقش این جریان، تحریک علیه سوریه و همراهی با هجمه بین المللی است که نقش این کشور را هدف قرار داده است.

رعد تصریح کرد هدف جریان ۱۴ مارس از این نامه، سرپوش گذاشتن بر دخالت و مشارکت در تجاوز به سوریه است و از رئیس جمهوری می خواهیم از خطرات و اهداف و محتوای این نامه برحذر باشد و با مسئولیت کامل در خصوص آن عمل کند.

رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت ابراز عقیده کرد دولت لبنان اگر در اختیار جریان ۱۴ مارس بود، لبنان را به سوی جنگ با سوریه سوق می داد.

وی افزود درخواست برای استقرار یونیفل(نیروهای بین المللی) در مرزها به عنوان شرط اساسی برای توقف تجاوزگری اسرائیل به لبنان در سال ۲۰۰۶ ، خواسته ۱۴ مارس نبود.

رعد این نامه را نشان دهنده طفره رفتن ۱۴ مارس از توافقنامه طایف و مفاد مربوط به رابطه با سوریه در این توافقنامه دانست و گفت ما به کسی خیانت نمی کنیم و ادعایی را مطرح نمی کنیم، ما وضعیت ۱۴ مارس را آنطور که می بینیم و متقاعد هستیم، توصیف می کنیم.

 رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت لبنان خاطر نشان کرد قطار کسانی که بر تحولات صحنه سوریه به نفع طرح آمریکایی در منطقه شرط بسته اند، آنها را پشت سر گذاشته و دل بستن آنها به این تحولات بی فایده است.

 رعد همچنین خواستار تحقیق درباره درگیریهای اخیر در مرزهای شمالی و اینکه آیا ابتدا از لبنان تیراندازی صورت گرفته یا سوریه، شد .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.