۱۴۶ میلیارد مشارکت داوطلبانه اولیا در مدارس/ برگزاری ۸۴۰ دوره آموزشی با بیش از ۷ میلیون شرکت کننده در مدارس کشور – اخبار اجتماعی

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: ۱۴۶ میلیارد مشارکت داوطلبانه اولیا در سال گذشته در مدارس بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که هم اکنون در خانه معلم منطقه در حال برگزاری است فرشته حشمتیان رئیس سازمان مدارس غیر دولتی توسعه مشارکت های مردمی و خانواده گفت: وقتی به سند تحول بنیادین مراجعه می کنیم به نقش آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت رسمی عمومی و خانواده در رشد و تعالی جامعه اسلامی پی می بریم که نشان دهنده این است که آموزش و پرورش از خانواده جدا نیست.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم ضرورت برای اهداف ارزشمند نظام تعلیم و تربیت است بیان داشت: انجمن اولیا و مربیان از محدوده پدر و مادر به جمع خانواده رسیده است.

معاون وزیر ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس حضور داشت که بیش از ۸۰۰ هزار نفر در این انجمن عضو بودند.

وی با تاکید بر اینکه امسال انتخابات در نیمه اول مهر ماه برگزار شد افزود: در هفته پیوند به دنبال تعامل و همکاری خانه و مدرسه هستیم.

حشمتیان ادامه داد: به ازای هر ۳۰۰ دانش آموز ۴ نفر از شاغلین و ۴ نفر از اولیا انتخاب می شوند و به ازای هر ۱۰۰ دانش آموز یک اولیا اضافه می شوند.

وی با اشاره به اینکه نماینده انجمن اولیا و مربیان باید خود را مانند نماینده مجلس مسئولیت پذیر بدانند گفت: ۳ کارگروه تخصصی با موضوع برنامه ریزی انجمن اولیا و مربیان داشته ایم.

معاون وزیر با اشاره ۱۴۶ میلیارد مشارکت داوطلبانه اولیا در مدارس افزود: ۸۴۰ هزار دوره آموزشی با بیش از ۷ میلیون شرکت کننده برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۱۹۰ مرکز راهنمایی و مشاوره داریم و ۶۲۰ مشاوره تخصصی در آن صاحب نظرند./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.