۱۴۷داروی‌بیماران‌خاص‌تحت‌پوشش‌بیمه‌قرارگرفت

امروز ابلاغ پوشش بیمه درمانی برای ۱۴۷ مورد داروی بیماران خاص، سرطانی و صعب‌العلاج، ام‌.اس و هموفیلی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق‌های بیمه‌ای ابلاغ شده است و از هفته آینده این داروها تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرند.

ایسنا:  ۱۴۷ قلم داروی بیماران خاص سرطانی، صعب‌العلاج، ام‌.اس و هموفیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز ابلاغ پوشش بیمه درمانی برای ۱۴۷ مورد داروی بیماران خاص، سرطانی و صعب‌العلاج، ام‌.اس و هموفیلی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق‌های بیمه‌ای ابلاغ شده است و از هفته آینده این داروها تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار می‌گیرند.

سیدعبدالله عمادی با بیان اینکه “۵۶ قلم دارو از داروهای فوق، داروهای گیاهی هستند که برای نخستین‌بار تحت پوشش بیمه درمان قرار می‌گیرند”، خاطرنشان کرد: این امر برای حمایت از طب سنتی انجام می‌شود.

به گفته وی، بسیاری از این داروها، داروهایی هستند که مردم تاکنون هزینه‌های بسیاری را برای تامین آنها می‌پرداختند و این مساله مبالغ زیادی از سبد هزینه خانوارهای دارای بیماری‌های فوق را به خود اختصاص می‌داد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن دو قلم داروی مهم بیماران ام‌.اس در این میان، اظهار کرد: بسیاری از داروهای بیماران سرطانی و خاص، بیماران پیوند اعضا و پیوند کلیه برای اولین‌بار تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند.

وی همچنین تاکید کرد: این امر نقش موثری را در تامین سلامت مردم ایفا کرده و در راستای اجرای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه خانواده‌هایی که بیمار دارند، جز رنج بیماری نباید رنج دیگری داشته باشند، انجام می‌شود.

عمادی در پایان گفت: امروز ابلاغ این امر به بیمه‌ها انجام شده است و از هفته آینده نیز اجرایی می‌شود.

متعاقبا جدول حاوی نام این داروها را منتشر خواهد کرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.