۱۵سال از خداحافظی عقاب آسیا گذشت/ احمدرضا عابدزاده در آخرین بازی ملی

۰۱ تیرماه ۱۳،

ورزش > فوتبال ملی – این تصویر آخرین بازی احمدرضا عابدزاده دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران در تیم ملی است؛ ۱۵ سال پیش در چنین روزی ۴ تیر ۱۳۷۷٫

 به گزارش خبرگزاری ممتازنیوز؛ تیم ملی ایران در سومین و آخرین بازی خود در جام جهانی ۱۹۹۸ روز ۴ تیر ۳۷۷ در مون پلیه به مصاف آلمان رفت و ۲- صفر شکست خورد. احمدرضا عابدزاده در آن بازی به عنوان کاپیتان تیم ملی هدیه ای به یورگن کلینزمان کاپیتان ژرمن ها داد که در زلزله رودبار در سال ۶۹ با ایرانیان ابزار همدردی کرده بود.

او بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی ۱۹۹۸ به تیم ملی دعوت نشد و یک سال نیز به سبب مصدومیت و جراحی زانو از میادین دور بود. در اواخر سال ۷۸ به فوتبال بازگشت و بازی های درخشان او و فشار رسانه ها سبب شد تا جلال طالبی سرمربی وقت تیم ملی مجبور به دعوت او به تیم ملی شود.

تیم ملی قبل از سفر به لبنان برای حضور در جام ملت های ۲۰۰۰ آسیا راهی قطر شد تا یک بازی دوستانه برگزار کند. طالبی در آن بازی احمدرضا عابدزاده را در ترکیب تیم ملی قرار نداد و در بازگشت تیم ملی از قطر، دروازه بان تکرار نشدنی تیم ملی اعلام کرد برای همیشه از فوتبال ملی خداحافظی می کند. جلال طالبی سرمربی تیم ملی برای کنار گذاشتن او سبب عجیبی آورد و اینکه پاسپورت او مشکل داشته و ما نمی توانستیم او را به لبنان ببریم، اما خود عابدزاده جو نامناسب تیم ملی را سبب خداحافظی اش اعلام کرد. با این وضعیت، آخرین بازی ملی او در همان جام جهانی ۱۹۹۸ و مقابل آلمان بود.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. علیرضا سرلک:

    عقاب آسیا باماست.. دروازبان تیم ماست..احمدرضا عابدزاده..یادش بخیر اسطوره تکرار نشدنی.محبوبیت تمام نشدنی تا ابد…خاری در چشم امثال دایی و کاشانی و جلال طالبی.

  2. پسر پرسپولیس:

    خائن ترین شخص در فوتبال ایران جلال طالبی.تف به شرفت بیاد پفیوس.با اون مردیکه منصور منقلی.نابود کردین اسطوره فوتبال ایران و اسیا رو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.