۱/۵میلیارد نفر در جهان به پر فشاری خون مبتلا می شوند

۱۶اردیبهشت،

مبتلایان به فشار خون در جهان تا سال ۲۰۲۵ به ۱/۵ میلیارد می رسد.

علیرضا اولیایی ، دکترای سیاستگذاری سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  افزود:سازمان بهداشت جهانی ، گروهی از بیماری ها ۲۰۰۲ بر اساس گزارش قابل انتساب به عارضه پر فشاری خون گزارش شده همچنین ۶۳۹ میلیون نفر از یک میلیارد مبتلا به پر فشاری خون کنونی در کشورهای درحال توسعه زندگی می کنند.

وی گفت: این رقم به ۵۰۰ میلیون نفر افزایش می یابد حال  آنکه این شاخص با  کاهش در کشورهای توسعه یافته به ۷۰ میلیون نفر می رسد.

 اولیایی با بیان اینکه بر اساس نتایج مطالعه بار بیماری ها شمار مبتلایان به پر فشاری خون،  در کشورهایی با درآمد بالا ۷۰ میلیون و در کشورهای  با درآمد کم ۵۰۰  میلیون برآورده شده است افزود:  سکته های مغزی عارضه،‌پر فشاری خون است که ۲۸ درصد مربوط به کلسترول بالا و ۱۵ درصد به سبب شاخص توده بدنی بسیار است.

وی خاطر نشان کرد:در سال ۲۰۰۵ فشار خون به عنوان سومین عامل ایجاد کننده زندگی از دست رفته بر اثر ناتوانی ( دالی) در کل دنیا است.

 اولیایی اذعان  داشت:  در سال ۲۰۰۹  حدود ۳۷ میلیارد دلار برای فشار خون هزینه شد که ۱۰ درصد  از کل هزینه های صرف شده در بخش بهداشت و درمان بوده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.