۱+۵ با به رسمیت‌شناختن حق مسلم هسته‌ای ایران، حسن‌نیت خود را نشان دهد

۱۴فروردین۱۳،

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه غرب در مذاکرات هسته‌ای با ایران باید رویکرد خود را تغییر دهد، گفت: ۱+۵ با به رسمیت شناختن حق مسلم هسته‌ای ایران، می‌تواند حسن نیت خود را به ایرانیان ثابت و گام مثبتی در به ثمر نشستن این مذاکرات بردارد. .

“منصور حقیقت‌پور” نماینده مردم اردبیل، نمین، سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در آلماتی قزاقستان،گفت: غرب با تغییر رویکرد در روند مذاکرات هسته‌ای و با به رسمیت شناختن حق مسلم هسته‌ای ایران می‌تواند، حسن نیت خود را به ایرانیان نشان دهد و گام مثبتی در به ثمر نشستن این مذاکرات بردارد.
 
وی در ادامه با بیان این که ایران جزء باشگاه هسته‌ای جهان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر منطق خود در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایستاده و براساس این منطق نیز به تلاش خود در جهت اعتلای صنعت هسته‌ای فعالیت می‌کند.
 
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه در واکنش به اظهارات بی‌اساس “یوکیا آمانو”، دبیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: آمانو در راستای منویات صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها گام برمی‌دارد و سیاست‌های آنها را دیکته می‌کند، چگونه است که وی اقدامات ما را غیرشفاف معرفی می‌کند ولی از جمهوری اسلامی می‌خواهد اقدامات کاملا جانبدارانه وی از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را قبول کند.
 
حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه یوکیا آمانو، فرد بی‌طرفی نیست و بهترین قاضی برای این کار مردم و حکومتهای دنیا می باشند، اظهار داشت: ۱۲۰ حکومت در قالب “جنبش نم” حمایت خود را از فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعلام کرده‌اند و این آمانوست که باید خود را با ملتها و دولتهای آزاده جهان منطبق کند، چرا که در غیر این صورت به عنوان یک جریان رسوا در دنیا معرفی خواهد شد.
 
گفتنی است؛ در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، “یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی” مدعی شده؛ وی نگران است در حالی که آژانس مشغول مذاکرات بر سر گسترش بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران است، این کشور ممکن است به طور سری کار بر روی سلاح هسته‌ای را ادامه دهد.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.