۱۵ بیمارستان جدید در کشور احداث می شود

ˈعلیرضا اسدیˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شرق استان تهران، تعداد مراکز در حال احداث بیمارستانی دانشگاه آزاد را ۱۰ بیمارستان عنوان کرد و اظهار داشت: تمامی این بیمارستان ها ساخته شده و اینک در حال تجهیز امکانات می باشند.

وی تصریح کرد: در این چارچوب حدود ۱۵ بیمارستان در سراسر کشور احداث می شود.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هزینه ساخت بیمارستان بر حسب واحد تخت محاسبه می شود، گفت: بطور معمول هزینه ساخت بیمارستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریال برای هر واحد تخت برآورد می‏شود که با عنایت به نوسانات بازار داخلی و بازار ارز (که بر واردات تجهیزات پزشکی از دیگر کشورها تاثیرگذار است)این هزینه متغیر است.

*راه اندازی رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی

رودهن معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از نظر برخورداری از امکانات و فضای فیزیکی، دانشگاهی جامع در دانشگاه آزاد محسوب می شود و با عنایت به نزدیکی به پایتخت، از نظر تامین هیات علمی به عنوان یکی از ارکان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی بسیار غنی است.

اسدی با بیان اینکه برای ایجاد رشته های پزشکی نیازمند مصوبه های دانشگاه هستیم، افزود: همزمان با احداث بیمارستان ˈحضرت ابوالفضل العباس(ع) ˈ پیگیری های لازم برای ایجاد رشته های علوم پزشکی در چارچوب تفاهم نامه های اولیه با وزارت بهداشت و درمان صورت می گیرد و اگر هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تامین شود، بهمن ماه سال ۹۱ رشته های پزشکی این واحد راه اندازی می شود.

*بومی سازی حدود ۸۵ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، از بومی سازی ۸۵ درصدی جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: اگر این روند همچنان تدوام داشته باشد تا شش سال آینده بسیاری از مشکلات تغییر محل سکونت، هزینه های اضافی، معضلات غربت و دوری از خانوادۀ دانشجویان، خانواده ها و مسؤولان دانشگاه ها بر طرف می شود.

اسدی با اشاره به اینکه تحقق کامل بومی سازی نیازمند همکاری همه جانبه در راستای توسعه مراکز علمی است، گفت: خیران و سرمایه گذاران می توانند برای بومی سازی و کاهش مشکلات مبتلابه اجتماعی و فرهنگی ناشی از دوری فرزندان از خانواده ها، در احداث مراکز علمی در منطقه خود مشارکت کنند.

طی جلسه ای در دانشگاه آزاد واحد رودهن، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی این شهر تحت عنوان بیمارستانˈ حضرت ابوالفضل العباس(ع) ˈ نامگذاری شد.

این بیمارستان از بخش فوریت های پزشکی (اورژانس)، چهار تخصص کودکان، داخلی ، زنان و جراحی برخوردار است و متولی ساخت آن نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن می باشد.

در این بازدید معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، رییس دانشگاه آزاد واحد رودهن، رییس شورای اسلامی شهر رودهن، اساتید این واحد دانشگاهی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی و مهندسان پروژه بیمارستان و جمعی از مسوولان محلی حضور داشتند.

تهرام/۸۱۲۸/۱۴۵۷/۱۳۹۶/ ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.