۱۵ پارک علم و فن آوری از ایران در یونسکو ثبت نام شده است

۲۷م اسفند ،

دبیر کمیته آموزش عالی کمیسیون یونسکو در ایران:

در سراسر دنیا ۴۰۰ پارک علم و فناوری تحت پوشش یونسکو قرار دارد که از این تعداد ۱۵ پارک علم و فناوری متعلق به ایران است.

دکتر محب حسینی، مدیر بخش آموزش و دبیر کمیته آموزش عالی کمیسیون یونسکو در ایران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: برای یادگیری پژوهش و نوآوری با توجه به ضرورت افزایش سرمایه گذاری در زمینه پژوهش و توسعه در اکثر کشورها، موسسات پژوهشی باید در جستجوی شیوه های تازه افزایش پژوهش و نوآوری باشند و پژوهش ها باید به شکل انعطاف پذیری سازمان یابند تا علم و پژوهش های بین رشته ای در خدمت جامعه قرار گیرد.

وی افزود: اولویت های یونسکو در ترویج علم و پژوهش شامل تقویت نظام ها و سیاست های علم و دانش و حمایت از دولت های عضو در بازنگری، تدوین و اجرای سیاست های علم و دانش و پژوهش است.

وی به همکاری های یونسکو در حوزه علم و دانش و پژوهش اشاره کرد و یادآور شد: این همکاری ها شامل تشویق شراکت ها و ارتباطات بین دانشگاه ها و صنعت شامل بنگاه های کوچک و متوسط، ترویج نوآوری ها و آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: یونسکو در زمینه برقراری ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه و صنعت برنامه ها راهکارهایی دارد که ترویج یک نظام یکپارچه از آموزش، پژوهش و اطلاع رسانی و مشارکت در توسعه اقتصادی، آموزشی و اجتماعی از جمله این اهداف و راهکارها است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.