۱۵ درصد جوانان ایرانی معتاد اینترنتی هستند

یک آسیب‌شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ساخت بسترها و زیرساخت‌های لازم در آن عاملی برای کاهش رفتارهای ضدفرهنگی در فضای سایبری است.
 
به گزارش ایسنا،‌ دکتر مجیدد ابهری در حاشیه حضور در غرفه پلیس فتا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، با اشاره به اینکه در حال حاضر جنگ نرم علیه کشور ما از طریق فضای سایبر بر ما وارد می شود، گفت: هم‌اکنون تمام سیستم‌های عامل و سخت‌افزار، نرم‌افزارها از خارج کشور وارد می‌شوند و همین موضوع باعث استیلای نظام استکباری علیه ما می‌شود.
 
وی با بیان اینکه دشمن با هزینه‌های فراوان به دنبال تخریب ایران و تجهیزات آن است، اظهار داشت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات در ایران یکی از ضرورت‌ها است که برای جلوگیری از وقوع جنگ نرم لازم است، اما ساخت سیستم‌های عامل و عدم ورود آنها از خارج از کشور مهم‌تر است که می‌‌توانند وزارت ارشاد، مرکز توسعه و فناوری و رسانه‌های دیجیتال، وزارت اطلاعات و وزارت کشور با همکاری همدیگر اقدام به ساخت بسترها و زیر ساخت‌های لازم کنند که طی آن نفوذ رفتارهای ضدفرهنگی نیز کاهش یابد.
 
ابهری افزود: وقوع شکاف دیجیتالی را با برنامه‌ریزی اینترنت و فضای مجازی در میان جوانان می‌توان حل کرد، زیرا نبود سواد رسانه‌ای میان والدین و کمبود دانش فناوری باعث می‌شود تا دشمن با استفاده از ابزارهای جنگ‌نرم جوانان را تحت تاثیر قرار داده و از آنان سوء‌استفاده و بهره‌برداری‌های خاص خود را بکنند.
 
بر اساس اعلام پلیس فتا، این آسیب‌شناس اجتماعی گفت: ۱۵ درصد جوانان ما معتاد اینترنتی محسوب می‌شوند و خوشبختانه برگزاری نمایشگاه‌های به این شکل و آگاه‌سازی جوانان در خصوص جرایم فضای سایبری عامل موثری در وقوع جرایم است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.