۱۵ درصد مردم جهان مبتلا به مشکلات کلیوی می باشند

اردیبهشت ۱۴۰۳

گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که به طور متوسط حدود ۱۵ درصد مردم جهان دچار مشکلات کلیوی می باشند و بسیاری از آنها از مشکل خود اطلاع ندارند.

کمال شاکری، متخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان ممتاز نیوز، افزود: بیماری کلیه یک بیماری خاموش است که در مراحل ابتدایی تقریبا علامت خاصی ندارد.

وی با اشاره به افزایش تعداد اشخاص مبتلا به بیماری‌ها و مشکلات کلیوی در جهان، تصریح کرد: دیابت و فشار خون بالا، دو عامل اصلی بیماری‌های کلیوی می باشند که متأسفانه روز به روز بر تأثیر این دو عامل در بروز نارسایی‌های کلیوی افزوده می‌شود.

شاکری با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از مردم در کشورها و جوامع مختلف گرفتار مشکلات و عوارض کلیوی می باشند، تأکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که به طور متوسط حدود ۱۵ درصد مردم جهان دچار مشکلات کلیوی می باشند و بسیاری از آنها از مشکل خود اطلاع ندارند.

وی گفت: بی‌اطلاعی از ابتلا به مشکل یا نارسایی کلیوی سبب می‌شود که بیماری تشدید شده و عوارض ایجاد شده به ویژه در مراحل آخر بیماری، مشکلات زیادی را به وجود آورده و کیفیت زندگی بیماری را به شدت کاهش ‌دهد.

شاکری خاطر نشان کرد: در صورتی که مشکل و نارسایی کلیوی به موقع تشخیص داده شود، احتمال درمان مناسب بیماری تا حد زیادی افزایش یافته و از هزینه‌های مالی و جانی که ممکن است بر بیمار تحمیل شود نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای پیشگیری می‌شود./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.