“۱+۵” در برابر آزمون مهمی قرار دارد/ ملت ایران میزان صداقت آنها در اجرای تعهدات را با دقت رصد می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سفیر ایران در فرانسه گفت: گروه ۱+۵ اکنون در برابر آزمون مهمی قرار دارد و ملت ایران میزان صداقت آنها را در اجرای تعهدات خود برای رسیدن به توافق نهایی مبنی بر احترام به حقوق هسته‌ای ایران و لغو کامل تحریم‌ها با دقت رصد می‌کند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دیروز (شنبه) در نوفل لوشاتو برگزار شد.
 
در این مراسم، که جمع کثیری از ایرانیان و مسلمانان فرانسه و کشورهای مختلف، حضور داشتند، نماینده شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان فرانسه، بیانیه‌ای را قرائت کرد.
 
در این بیانیه، ضمن گرامی داشتن یاد ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ و میراث امام خمینی(ره) که همان اصل استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، بر لزوم حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید شد.  
 
“علی آهنی” سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس نیز طی سخنانی در این مراسم ضمن ادای احترام به حضرت امام خمینی(ره)، شهداء و همه ایثارگران و جانبازان و ضمن تبریک دهه فجر، حضور سرنوشت ساز امام راحل در نوفل لوشاتو را یادآور شد و اینکه امام خمینی(ره) با ایمان و توکل به خدا و اعتماد به مردم، نقش واقعی در تحقق اسلام راستین و اسلام سیاسی ایفاء کرد.  
 
وی افزود: نهضتی که امام پرچمدار آن بود حامل پیام مهم سیاسی – فرهنگی بود و توانست سیمای جدیدی از اسلام به نام اسلام سیاسی را پس از ۱۴ قرن به جهان ارائه کند. پیروزی انقلاب اسلامی در واقع ضربه مهلکی بر نظام دو قطبی شرق و غرب به رهبری شوروی و آمریکا وارد و شرایط جدیدی را برای ایجاد نظم نوین جهانی فراهم کرد و بالطبع ضربه سنگینی به منافع قدرت‌های استکباری وارد کرد، لذا از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شاهد سنگ اندازی‌ها، دشمنی‌ها و ایجاد چالش و اخلالگری این قدرت‌ها بر سر راه پیشرفت ایرانی اسلامی بودیم.  
 
سفیر ایران اضافه کرد: ولی با لطف الهی، مقاومت، ایثار و اتحاد ملت عزیزمان اکنون که در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران هستیم و پس از گذشت سه و نیم دهه از پیروزی انقلاب نه تنها تلاش قدرت‌های استکباری برای بی ثبات کردن و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه نداده بلکه به اقرار دوست و دشمن، جمهوری اسلامی ایران با ارائه و اجرای یک مدل مردم سالاری دینی و با تحقق پیشرفت‌های شگرفی در زمینه‌های علمی، فناوری، پزشکی، علوم فضایی و هسته‌ای به یک قدرت مهم منطقه‌ای تبدیل شده است. این امر به برکت خون شهدا و جانبازان و تلاش، جانفشانی، مقاومت و اتحاد ملت سرافراز ایران و هدایت حکیمانه رهبری معظم انقلاب اسلامی حاصل شده که موجب افتخار، غرور  و سربلندی است.
 
آهنی با اشاره به توافق ژنو با گروه ۱+۵ اظهار داشت: گروه ۱+۵ اکنون در برابر آزمون مهمی قرار دارد و ملت ایران میزان صداقت آنها را در اجرای تعهدات خود برای رسیدن به توافق نهایی مبنی بر احترام به حقوق مشروع ایران در ادامه برنامه هسته‌ای و غنی سازی صلح‌آمیز و لغو کامل تحریم‌های تحمیلی، در کنار رفع نگرانی‌های آنها از برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را با دقت رصد می‌کند.  
 
وی اضافه کرد: با تجدید بیعت با امام خمینی و تبعیت از راه و مسیر الهی او، تحت رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، آیت الله خامنه‌ای امیدواریم بتوانیم سهم موثر خود را در تحقق هر چه بهتر اسلام سیاسی و حمایت از مستضعفان جهان و احقاق حقوق  مسلمانان به ویژه ملت فلسطین و اجرای دموکراسی واقعی در کشورهای مختلف بر مبنای اصل هر نفر یک رای ایفا کنیم.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.