۱۵ متر گودبرداری که به ۴۰ متر رسید/بی توجهی شهرداری به مکاتبات پیش از اتفاق

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گودبرداری غیراصولی یک شرکت بخش خصوصی هنگام ساخت و ساز یک مجتمع تجاری واقع در شهرک غرب، خیابان ایران زمین، منجر به رانش زمین و به دنبال آن شکستگی لوله‌های آب و فاضلاب شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، نوذری پور معاون نظارت بر بهره برداری آبفای استان تهران گفت: به گواهی ساکنان این منطقه، عملیات ساخت و ساز مجتمع یادشده از بیش از یک سال قبل سبب رانش زمین شده بود که به سبب بی توجهی شهرداری به عنوان یک سازمان نظارتی، رانش زمین ابعاد بزرگتری به خود گرفته و منجر به خسارت به شرکت آب وفاضلاب استان تهران شده است.

 نوذری پور ضمن تکذیب ادعای سازمان آتش نشانی مبنی بر رانش زمین در اثر ترکیدن لوله های آب و فاضلاب ادامه داد: این اتفاق صرفا بر اثر بی احتیاطی پیمانکار مربوطه روی داده و شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز یکی از زیان دیدگان این اتفاق است.

 وی افزود: در حوادث مشابه در میدان منیریه، توحید و ولی‌عصر شاهد بعضی ادعاهای ناروا مبنی بر مقصر بودن شرکت آب و فاضلاب بودیم که بعدها مدارک و شواهد، خلاف این ادعاها را ثابت کرد.

نوذری پور اظهار داشت: ما از سازمان آتش نشانی به عنوان سازمان مورد اطمینان مردم، انتظار رعایت بی طرفی داریم و مایل هستیم ستاد مدیریت بحران شهر تهران تشکیل شود و پس از بررسی شواهد و مدارک موجود، نتایج به دست آمده را به اطلاع عموم برساند.
 
 بی‌توجهی شهرداری به گودبرداری ۴۰متری عامل شکستگی تاسیسات آبفا        
                
مدیر دفتر مدیریت بحران آبفای استان تهران نیز در این رابطه گفت: برای ساخت‌و‌ساز مجمتع تجاری که منجر به اتفاق شده قرار بود فقط ۱۵ متر گودبرداری انجام شود که متاسفانه به ۴۰ متر رسیده است.

علی قره‌باغی گفت: قبل از این اتفاق لوله‌های گاز آسیب دیده بود که به دنبال آن ساکنان محل، مکاتباتی با شهرداری داشته‌اند و این مسئله را تذکر داده‌ بودند که شهرداری به آن توجهی نکرده است. 

وی تصریح کرد: آبفای منطقه یک طی مکاتباتی با شهرداری منطقه یک این مسئله را تذکر داده بود. 

وی افزود: مدارکی در دست است که نشان می‌دهد ساکنان محل در رابطه با گودبرداری غیراصولی ٬ شکواییه‌ای خطاب  به  آقای ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبری در چهارم خردادماه امسال و خطاب به آقای آخوندی وزیر راه در دوم شهریور ماه نوشته بودند واحتمال آسیب دیدن سایر تاسیسات را تذکر داده بودند. 

وی  با بیان اینکه دیوار خارجی ساختمان‌های اطراف محدوده گودبرداری از قبل و در اثر گودبرداری بیش از حد ایجاد شده خاطرنشان کرد:در حال حاضر حدود ۹۰ درصد منطقه به مدار وارد شده و تنها یک کوچه بی‌آب شده که سازمان آتش‌نشانی ساختمان‌های این کوچه را تخلیه کرده است.

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.