۱۵ پیرغلام حسینی ایرانی تجلیل می‌شوند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

دبیراجلاس پیرغلامان حسینی گفت: از ۱۵ پیرغلام حسینی ایرانی و ۱۵ پیرغلام حسینی خارج از کشور تجلیل خواهد شد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم طاهری گفت: قرار است ۸۰۰ پیرغلام و مهمان داخلی و خارجی در این همایش شرکت نمایند.

وی مهمترین برنامه برگزار شده در این اجلاس را طرح دو موضوع تبیین منویات مقام معظم رهبری درباره عزاداری و شیوه‌های برگزاری آیین‌های حسینی و آسیب شناسی عزاداری‌ها در قالب دو کارگاه علمی ذکر نمود و افزود: در این کارگاه‌ها بحث‌های گرانسنگی توسط متخصصان و اندیشمندان داخلی و خارجی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که «در این اجلاس از ۱۵ پیرغلام حسینی ایرانی و ۱۵ پیرغلام حسینی خارج از کشور تجلیل خواهد شد» اظهار نمود: این پیرغلامان حسینی از سوی شورای سیاست گذاری مستقر در تهران انتخاب شده و اشخاص شاخص، سرشناس و مالک سبک را شامل می‌شوند.

در این اجلاس همچنین یک پژوهشگر شاخص عاشورایی، یک هنرمند شاخص عاشورایی و پنج نفر برگزیده استانی نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

به گفته وی، ۱۰ مستندساز برگزیده کشور که آثار فاخری در زمینه فرهنگ و آیین‌های محرم و عاشورا تولید نموده‌اند نیز در این اجلاس مورد تجلیل قرار گرفته و ۱۱۰ اثر مستند نیز در قابل دی وی دی رونمایی خواهد شد.

دبیراجلاس پیرغلامان حسینی اضافه نمود: در این اجلاس همچنین سیاست‌های تدوین شده درباره تولید و پخش برنامه‌های مذهبی در رسانه ملی نیز رونمایی خواهد شد.

وی ایجاد زمینه نشر کتاب دهه پیرغلامان حسینی (ع)، برپایی نمایشگاه عکس پیرغلامان حسینی، برپایی نمایشگاه عاشورا و بیداری اسلامی، رونمایی دومین مجموعه برگزیده نغمه‌های آسمانی، ابطلال تمبر ویژه اجلاس، ثبت ملی آیین تشت گذاری اردبیل را از جمله برنامه‌های جنبی این اجلاس ذکر نمود.

آیین افتتاحیه این اجلاس روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل و آیین اختتامیه نیز چهارشنبه شب در مصلی اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.