۱۵۰هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح های معدن، صنعت و تجارت تامین شد

به گزارش ایرنا، ‘وجیه الله جعفری’ روز پنجشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن استان کرمان ، رونق تولید ملی، بهبود محیط کسب و کار و تامین منابع مالی را از اولویت های سال جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بیان کرد.

وی ادامه داد: ارتقای کیفیت و اصلاح الگوی مصرف از دیگر اولویت‌ های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با پیگیری های انجام شده، برنامه ریزی های صورت گرفته در این بخش عملیاتی می شود.

وی گفت: بانک‌ ها باید برای حمایت از تولید ملی روند ارائه تسهیلات را بهبود بخشند و در بخش منابع مالی تنوع داشته باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: تولید کنندگان نیز باید کیفیت محصول خود را افزایش داده و مصرف کنندگان با خرید کالای داخلی برای پیروزی در جنگ اقتصادی تلاش کنند.

وی با اشاره به این که در سال ۸۴ میزان صادرات غیرنفتی کشورهفت میلیارد و۶۰۰میلیون دلار بود، اظهار داشت: این میزان در سال گذشته به۴۳میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار رسید به طوریکه پارسال ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم.

جعفری رشد در تولید فولاد، آلومینیوم و سیمان را در سال گذشته به ترتیب ۱۱، ۵ و ۸درصد عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اکنون در میدان جهاد اقتصادی قرار داریم و باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در این حوزه به پیروزی برسیم.

وی گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه اقتصادی به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گرفته و تلاشگران عرصه صنعت و معدن با همت خود در مقابل تحریم‌ ها ایستاده ‌اند.

جعفری، ایران را در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا در تنوع معادن عنوان کرد و گفت: ایران در جهان رتبه هفدم تولید فولاد و رتبه بیست و سوم در صادرات را دارد.ک/۲

۷۴۳۸/۸۱۵۴/۲۶۲۴/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.