۱۵۰ بازیگر در معمای شاه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

جام جم آنلاین: ۱۵۰ نفر از بازیگران اصلی سریال «معمای شاه» انتخاب شدند و انتخاب دیگر بازیگران این سریال همچنان ادامه دارد. «معمای شاه» را علی لدنی در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما تهیه می‌کند و محمدرضا ورزی قرار است آن را کارگردانی کند.

ورزی با بیان این‌که تاکنون ۴۰ درصد از دکور «معمای شاه» در شهرک غزالی ساخته شده است، افزود: به احتمال زیاد با اتمام ساخت دکور و انتخاب بازیگران از یک ماه دیگر تصویر برداری کار را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: از بازیگران جدیدی که حضور آنها در سریال قطعی شده است، می‌توان به اصغر معینی صالح در نقش دکتر محمد مصدق، حمید منوچهری در نقش آیت الله کاشانی، صدرالدین شجره در نقش ارتشبد قره باغی، احمد نجفی در نقش سپهبد رزم آرا، انوش نصر در نقش حسین علا، سیامک اطلسی در نقش شاپور بختیار، محمد حمزه زاده در نقش ارتشبد رحیمی، حسین اعتماد در نقش سپهبد ربیعی، بهرنگ علوی و رضا فیاضی در نقش جوانی و میانسالی ارتشبد فردوست، سپند و سعید امیرسلیمانی در نقش جوانی و میانسالی اسدالله علم، عباس شادروان در نقش هژیر، چنگیز جلیلوند در نقش ژنرال هایزر، چنگیز وثوقی در نقش تیمور بختیار، عبدالرضا اکبری در نقش سپهبد زاهدی، شهرام قائدی در نقش دکتر حسین فاطمی، شهرام عبدلی در نقش طیب حاج رضایی، ولی‌الله مومنی در نقش شعبان جعفری، مجید مشیری در نقش سپهبد ناصر مقدم، سیروس اسنقی در نقش کریم پاشا بهادری، رامین جهتد در نقش مهرداد پهلبد، حسین محب اهری در نقش عبدالکریم ایادی، فرامرز روشنایی در نقش جمشید آموزگار، اکبر معزی در نقش دکتر علی امینی، رهام مخدومی در نقش ارتشبد نعمت‌الله نصیری، ایرج سنجری در نقش پرویز ثابتی و قطب‌الدین صادقی در نقش شاپور ریپورتر اشاره کرد.

همچنین نقش بعضی از شخصیت‌های داستانی را هم که ما به ازای تاریخی ندارند، جمشید مشایخی (استاد کمال دواتگر)، داریوش ارجمند (دکتر وزیری)، امیر یل‌ ارجمند (امیرمسعود وزیری)، امیردژاکام (مهرداد) و ژیلا سهرابی (طوبی) بازی می‌کنند.

حسین نورعلی نقش جوانی شاه و امیرمهدی کیا میانسالی شاه را در این سریال بازی خواهند کرد.

تولید سریال معمای شاه در سه فاز صورت می‌گیرد؛ فاز اول از سال ۱۳۱۷ تا طلاق ثریا فاز دوم از سال ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۴ و فاز سوم از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۷ را روایت می‌کند.

از عوامل سازنده معمای شاه می‌توان به مدیر تصویربرداری: فرشاد گل سفیدی، طراح گریم: شهرام خلج، طراح صحنه و دکور: داریوش پیرو، دکوراتور: داوود علی‌اکبری، دستیار اول کارگردان و عکاس: مسعود عجمی، دستیار دوم کارگردان: تینو صالحی، طراح لباس: مارال جیرانی، مدیر برنامه‌ریزی: محسن صادقی‌نسب، طراح لباس: مجید لیلاجی، تدوین: احسان جعفری، موسیقی: بابک زرین، صداگذاری: علی علویان، صدابردار: امیر شاهوردی و مدیر تولید شهنام شهباززاده اشاره کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.