۱۵۰ بیمارستان مورد اعتبار بخشی قرار گرفتند

۳۰م دیماه ،

در طی یک سال اخیر ۱۵۰بیمارستان اعتبار بخشی و ۹۵ درصد بیمارستان ها مورد خود ارزیابی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت امروز ۷ بهمن در دومین جشنواره کشوری و اولین کنگره بین المللی حاکمیت بالینی و ایمنی بیمار که در سالن همایش های رازی برگزار شده بود افزود: یکی از نقاط ضعف برنامه حاکمیت بالینی این است که پزشکان و پرستاران کمتر وارد این حیطه شده اند، بنابراین باید کاری کنیم که پزشکان و پرستاران با ما همراه شوند .

وی گفت: سال قبل ۱۰ بیمارستان نمونه توانستند لوح کیفیت ایمنی بیمار را توسط سازمان جهانی بهداشت دریافت کنند که بر این اساس سال قبل ۱۰۰ بیمارستان به لیست بیمارستان دوستدار ایمنی پیوستند.

امامی رضوی با اشاره به این که  ۱۵۰ بیمارستان کشور اعتبار بخشی شده اند و ۹۵ درصد بیمارستان ها مورد خود ارزیابی قرار گرفته اند اظهار داشت: از اول دی اولین برنامه ارزیابی اقدامات حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی در بیمارستان های کل کشور آغاز شده که تا تیر ماه ۹۲ ادامه خواهد داشت که در واقع هر بیمارستانی که اعتبار بخشی خوبی داشته باشد به این معناست که حاکمیت بالینی خوبی هم دارد.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که در حوزه بهداشت، آموزش و درمان در حال انجام است می تواند هم افزایی داشته باشد و ما را به هدف خودمان یعنی سلامتی مردم با رضایتمندی کامل برساند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.