نقل و انتقال پول بزرگترین دغدغه تجار/ قوانین مربوط به “کسب و کار” اصلاح شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس مجمع عالی واردات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران

رییس مجمع عالی واردات با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان کشور، نقل و انتقال پول را از مهمترین دغدغه های تجار ذکر کرد وگفت: دولت با توجه به منافع ملی و توجه به آن باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

محمد حسین برخوردار رییس مجمع عالی واردات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشکلات تجار و بازرگانان کشور، نقل و انتقال پول را از مهمترین دغدغه های تجار ذکر کرد وگفت: دولت با توجه به منافع ملی و توجه به آن باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به روند ثبت سفارش در کشور گفت:ثبت سفارش به ۸ یا ۹ وزارتخانه وابسته است و وارد کننده باید از چندین سازمان برای واردات کالای خود مجوز بگیرد.

رییس مجمع عالی واردات افزود: باید هزینه زمانی تجارت کاهش بیابد وچراکه با کاهش زمان برگشت پول تولید کننده و تاجر سود کمتری دریافت می کند و این امر موجب رونق تجارت می شود.

برخوردار در ادامه تاکید کرد:همچنین قوانین کسب و کار نیز باید اصلاح شود.

وی درادامه با اشاره به لزوم مثبت شدن تراز تجاری کشور گفت:زمانی می توانیم به مثبت شدن تراز تجاری امیدوار باشیم که صادرات محصولات صنعتی ،کشاورزی ،صنایع دستی و حتی گردشگری افزایش بیابد.

عضو هییت رییسه اناق تهران گفت:باید با صادرات محصولات با کیفیت در بازار های جهانی جایگزین رقبای خود شویم .

برخوردار در پایان خاطر نشان کرد:یکی از عوامل مهم در تجارت و همچنین در همه امور کوچک شدن دولت است و تا زمانیکه دولت کوچک نشود هر فرد یک ترمز برای کارهای اقتصادی است.
 
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.