۱۶ هزار مدرسه دارای شبکه اینترنت با پهنای باند دو مگابایت هستند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘یوسف نوری’ روز دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس لرستان در خرم آباد افزود: یکی از ملزومات اجرای طرح هوشمندسازی مدارس، تامین و توسعه تجهیزات و امکانات زیرساختی در حوزه فناوری های ارتباطی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی آموزشگاه های کشور باید از حداقل تجهیزات مربوط به هوشمندسازی مدارس بهره مند باشند، اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی رشد با استفاده از ابزارهای محتوا ساز یکی از برنامه های محوری وزارت آموزش و پرورش در این حوزه است تا معلمان بتوانند با استفاده از این ظرفیت، علوم مختلف را تحلیل محتوا کنند.

به گفته نوری تا پایان آبانماه سال جاری فاز اول این شبکه با همکاری دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی می شود که این به معنای ایجاد یک شبکه یادگیری مفید و موثر برای دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پارسال در زمینه تامین تجهیزات موردنیاز در بخش سخت افزاری ۵۳۰ میلیارد ریال هزینه شده، گفت: امسال نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در همین راستا هزینه خواهد شد و کتاب هوشمند سازی مدارس نیز به همین منظور تدوین شده است.

وی اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش با توجه به اقدامات اجرایی در حوزه دولت الکترونیک، سال گذشته رتبه دوم دستگاه های کشور را کسب کرد.

وی همچنین در خصوص تحقق اهداف شعار ‘تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی’ نیز افزود: آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون فرهنگی و ۱۳ میلیون دانش آموز در ۱۰۳ نقطه کشور دارای ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف این سیاست محوری است.

به گزارش ایرنا، رییس آمار و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این همایش نیز به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه تدوین شده، ۲۵ هزار و ۸۰۵ واحد آموزشی کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه, هوشمند سازی خواهند شد.

نوری افرود: طرح هوشمندسازی مدارس از سال ۸۳ با اجرا در ۳۲ مدرسه آغاز شد که در حال حاضر با اقدامات انجام شده روند اجرای طرح در سطح کشور بسیار مناسب و قابل دفاع است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نقش مهمی در رشد حوزه فناوری اطلاعات دارد، اظهار داشت: سال گذشته ۲۲۵ میلیارد ریال اعتبار از طریق وزارتخانه و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز در ادارات کل استانی برای هوشمندسازی مدارس و تامین زیرساخت های موردنیاز اجرای طرح هزینه شده است.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط و برای توسعه زیرساخت های اجرای طرح هوشمندسازی مدارس ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در بودجه سالجاری وزارت آموزش و پرورش پیش بینی شده است.

نوری افزود: در راستای اجرای این طرح، موضوع آموزش نیروی انسانی در سه سطح مقدماتی، تدوینی و پیشرفته در قالب ۹۶ ساعت آموزش انجام شده تا تمامی افراد مرتبط با طرح هوشمند سازی مدارس توانمندی لازم را کسب کنند.

۷۲۶۸/۶۳۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۰۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.