۱۶۲ متکدی و کارتن خواب جمع آوری شد

جام جم آنلاین: درطرح ضربتی جمع آوری متکدیان وکارتن خواب ها وبی خانمان ها ۱۶۲ کارتن خواب در تیرماه سال جاری از سطح منطقه ۱۶ تهران جمع آوری شدند.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ اداره آسیب های اجتماعی منطقه با هدف پاکسازی هر چه بهتر سیمای شهری و مقابله با  آسیب های اجتماعی و با همکاری نواحی ششگانه ، یگان اجرائیات و اکیپ ۱۳۷ سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی در طرحی ضربتی نسبت به شناسایی و جمع آوری ۱۶۲ کارتن خواب و متکدی اقدام وجهت ساماندهی تحویل اکیپ سازمان رفاه،خدمات ومشارکتهای اجتماعی نمود.
 
پیاده رو بازارچه جوادیه مهر ماه به بهره برداری می رسد

۳ هزار متر مربع پیاده رو بازارچه جوادیه با اجرای زیر ساخت های فرهنگی ، خدماتی و تاسیساتی به منظور ایجاد فضای آرام و مطلوب شهری در مهر ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مهندس فضل الله اندرزی شهردار منطقه با اشاره به قدمت محله جوادیه به عنوان یکی از قدیمی ترین محلات شهر که دارای بافت فرسوده و تراکم جمعیتی، مسکونی و تجاری بالایی است گفت: پیاده راه بازارچه جوادیه یکی از پر تردد ترین معابر سطح منطقه نیازمند بهسازی و مرمت با اصول و مبانی زیر ساخت های شهری بوده و به همین منظور پس از مطالعات و برنامه ریزی ، فاز اول بهسازی آن از خرداد ماه سال جاری آغاز شد.

وی به وجود مشکلاتی از قبیل بافت های ناپایدارفرسوده ، کیفیت نا مطلوب مصالح بکار رفته در معابر و جداره ها ، وضعیت نامطلوب دفع آب های سطحی ، عدم وجود مبلمان شهری و پارکینگ با توجه به کثرت تردد جمعیت و نبود عناصر طبیعی همچون فضای سبزدر این قسمت از منطقه  اشاره کرد و افزود : ضمن هماهنگی با ادارات سطح منطقه نسبت به نوسازی زیر ساخت های شهری آب، برق، فاضلاب و مخابرات به منظور عدم حفاری های مجدد پس از اتمام پروژه  در بهسازی پیاده رو از سنگ های گرانیت و کیوبیک استفاده شده و در خصوص ساماندهی جمع آوری آب های سطحی نیز دریچه های کامپوزیت و کانال های سر پوشیده مورد استفاده قرار گرفته است .

شهردار منطقه ۱۶ احداث مبلمان شهری مورد نیاز را مورد تاکید قرارداد و  در خصوص ایجاد فضای سبز در بازارچه افزود: با توجه به محدودیت فضا حد اکثر توان خود را جهت ایجاد فضای سبز خطی به کار گرفته ایم تا ضمن ایجاد زیبایی بصری در جهت حفظ محیط زیست کوشا باشیم.

وی ساماندهی کاربری ها در بازارچه جوادیه  را از دیگر اقدامات فاز دوم پروژه در بخش زیبا سازی عنوان کرد و افزود:  نیازهای محله ای و شهروندی در حذف کاربری های ناسازگار و تامین و جذب کاربری های جذاب مورد توجه است تا شهروندان در حین پیاده روی احساس مطلوب و خوشایندی را داشته باشند.

شهردار منطقه ۱۶ با اشاره به ۵۰% پیشرفت فیزیکی پیاده راه بازارچه جوادیه گفت: با اتمام اجرای پروژه در مهر ماه ضمن کاهش آلودگی زیست محیطی  و حفظ منابع طبیعی  شاهد  افزایش ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و تامین نیازهای عمومی  و ایجاد رونق در اقتصاد و مراکز تجاری محله جوادیه  خواهیم بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.