۱۷ هزار تاکسی فرسوده تهران در انتظار رفع مشکلات نوسازی

۰۶م آذر ،

2975.jpg

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت با تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه مشکلاتی برسر راه نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود دارد که در پی رفع آن هستیم گفت: حدود ۱۷ هزار تاکسی پایتخت فرسوده می باشند که باید مورد نوسازی قرار گیرند اما متاسفانه مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، میثم مظفر افزود: نوسازی ناوگان تاکسیرانی باهمکاری چند مجموعه از جمله ستاد حمل و نقل سوخت و خودروسازان امکانپذیر است و تا زمانی که نسبت به تامین خودرو توسط خودرو سازان اطمینان نداشته باشیم نسبت به ثبت نام تازه تاکسی‌های فرسوده اقدام نخواهیم کرد.

وی افزود: باید از تامین خودرو توسط خودروسازان اطمینان حاصل کنیم چرا که در قبل جمعیت قابل توجهی از رانندگان برای نوسازی خودرویشان ثبت نام کردند اما خودروسازان نتوانستند خودروهای لازم را تامین کنند و این مساله سبب نارضایتی رانندگان تاکسی شد، لذا فعلا ثبت نام تازه نداریم تا خودروسازان بتوانند این اطمینان را به ما بدهند و ما شرمنده رانندگان نشویم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه براساس پیگیری های ستاد حمل و نقل و سوخت به دنبال آن هستیم که اعطای تسهیلات و امکانات انگیزشی برای نوسازی تاکسی ها را فراهم کنیم گفت: با توجه به افزایش قیمت خودروها، هم سقف وام های اعطایی باید افزایش یابد و هم به دنبال آن هستیم که با بهره کمتر و تک رقمی وام و تسهیلات به رانندگان تاکسی اعطا شود.

وی گفت: اشخاصی که برای نوسازی تاکسی خود ثبت نام و خودرویشان را هم اسقاط کرده اند اکثرا خودروی تازه را تحویل گرفته اند و به تعداد انگشت شماری می باشند رانندگانی که خودروی خود را اسقاط کرده اند اما خودروی تازهشان را تحویل نگرفته اند.

مظفر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۸ هزار نفر برای نوسازی تاکسی های خود ثبت نام کرده اند و در صف انتظار قرار دارند گفت: مشکلات متعددی بر سر راه نوسازی تاکسی ها وجود دارد که یکی از مساله تجهیز خودروها به دو ایربگ است، چنانچه پلیس راهور تاکید دارد که خودروسازان باید خودروهایی تولید کنند که ۲ ایربگ داشته باشند تا ایمنی خودروها ارتقا یابد اما خودروسازان همچنان خودروهایی تنها با یک ایربگ تولید می کنند که امیدواریم این مشکل نیز هرچه سریعتر رفع شود و خودروسازان بتوانند اطمینان تامین تاکسی های تازه را به ما بدهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.