۱۷ هزار و ۵۸۹ تن کالا از گمرک های فارس به خارج صادر شد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل گمرک های استان فارس، روزجمعه از قول سکینه سیاحی افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۲۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک های فارس اظهارداشت: از دلایل این افزایش می توان به صادرات محصولات فصلی با توجه به بارندگی خوب سال و تغییر در نوع کالاهای صادراتی اشاره کرد.

وی ادامه داد: این میزان صادرات از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب هشت درصد و ۳۲ درصد از محصولات صادراتی استان فارس را شامل می شود.

سیاحی بابیان اینکه درمدت موصوف کالاهای صادراتی به ۳۱ کشور و منطقه از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، عراق،امارات عربی متحده،آلمان،قطر،افغانستان،پاکستان، جمهوری کره،کویت و اتریش صادر شد.

وی گفت: کالاهای صنعتی،عصاره و پودرشیرین بیان، مصنوعات مسی، فرش دستباف،مواد غذایی،خرمای تازه و خشک، کاشی و سرامیک،پسته و مغز پسته، چینی بهداشتی، سرکه و انواع ترشی بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص دادند.

سیاحی افزود: همچنین مدیر کل گمرک های استان فارس اظهار داشت: در سه ماه سالجاری ۱۱ هزار و ۱۳۲ تن کالا به ارزش۶۰ میلیون و ۹۲۱ هزار و۶۲۷ دلار از طریق گمرک های استان فارس به کشور وارد شد.

مدیرکل گمرک های فارس ادامه داد:عمده کشورهایی که کالا از آنجا وارد شده است شامل امارات عربی متحده، چین، آلمان، ایتالیا،قطر، هند، پاکستان، ترکیه، دانمارک و سوئیس است.

سیاحی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: طی سه ماه سال جاری تعداد ۸۰ هزار و ۳۱۲ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شدند که از این تعداد ۷۳ هزار و ۳۷۸ نفر ایرانی و بقیه گردشگر خارجی بودند.

وی افزود: همچنین ۸۰ هزار و ۱۲۹ مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس از کشورخارج شدند که از این تعداد ۷۴ هزار و ۶۵ نفر ایرانی و بقیه خارجی بودند.

مدیر کل گمرک های فارس گفت: طی مدت مذکور مردم استان فارس تعداد دو هزار و ۹۱۶ بسته کالای هدیه و سوغات به ارزش ۵۴ هزار و ۳۸۳ دلار از طریق گمرک امانات پستی دریافت کردند.

سیاحی گفت:همچنین مردم استان فارس طی مدت یاد شده یک هزار و ۸۱۳ بسته پستی به ارزش ۳۳ هزار و۹۷۴ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

وی اظهار داشت: در سه ماه سال ۹۱ جمعا تعداد ۳۱۹ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش ۳۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۹۷۵ هزار ریال در گمرک های فارس تشکیل شد که از نظر تعداد ۲۸ درصد کاهش و از نظر ارزش ۳۵ درصد کاهش داشته است و از این تعداد ۳۸ فقره برایت یافته و کالای مربوط به صاحبانشان مسترد و مابقی پرونده به نفع دولت ضبط شد.ک/۱

۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۷۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.