۱۷۰ هزار دانش آموز عشایر در پنج هزارو ۶۸۴ مدرسه تحصیل می کنند

۲۱خردادماه،

مدیرکل امور مناطق کمتر ‌توسعه ‌یافته و ‌عشایری وزارت ‌آموزش ‌و ‌پرورش:

مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر وزارت آموزش و پرورش از تحصیل ۱۷۰ هزار دانش آموز عشایر در پنج هزار و ۶۸۴ مدرسه در سراسر کشور خبر داد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ، عبدالرسول شکیبافر افزود: حدود سه میلیون دانش آموز عشایری و مناطق کمتر توسعه یافته مشغول به تحصیل می باشند که از این تعداد، ۱۷۰ هزار دانش آموز عشایر در ۲۳ استان کشور تحصیل می کنند.
۱۳۰ هزار نفر در دوره ابتدایی، ۲۳ هزار در دوره راهنمایی و ۱۸ هزار دانش آموز عشایری در دوره متوسطه تحصیل می کنند خاطرنشان کرد : از پنج هزارو ۶۴۸ واحد آموزش عشایری حدود چهار هزار و ۹۵۰ مدرسه آن  ابتدایی و مابقی شامل واحدهای آموزشی راهنمایی و متوسطه است.
شکیبا فر ادامه داد : در برنامه پنجم توسعه، فعالیت های دولت در راستای ارایه خدمات به حوزه عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته، ادامه یافت و در پایان سال اول برنامه پنجم توسعه، همه شاخص های مرتبط به مناطق محروم و عشایر از جمله پوشش کامل پیش دبستانی در مناطق صعب العبور به صورت محسوسی ارتقا یافت.
مدیرکل دفتر امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایر آموزش و پرورش همچنین افزود: ۱۴ هزار دانش آموز عشایر در چادر و ۱۴ هزار دانش آموز دیگر به دلیل کوچ، ییلاق و قشلاق در کانکس های ثابت و سیار تحصیل می کنند.
وی با تاکید بر اینکه : اکنون ۱۳ هزار و ۵۵۰ معلم، دانش آموزان عشایر در مناطق مختلف کشور را آموزش می دهند تصریح کرد : حدود ۱۰ هزار و ۳۳۰ نفر از معلمان عشایر را مردان و مابقی را زنان تشکیل می دهند.
شکیبافر افزود: بحث عدالت آموزشی که در سند تحول بنیادین به آن توجه ویژه شده، به برخورداری یکسان تمام دانش آموزان از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت مناسب در مناطق مختلف کشور از جمله مناطق روستایی و عشایری می پردازد. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.