۱۷۰۰خدمت سلامت تحت پوشش بیمه نیست

بینا- دکتر مرضیه وحید دستجردی در سومین گردهمایی دست‌اندرکاران نظام سلامت که با شعار «پزشک خانواده، سلامت پایدار و اقتصاد مقاومتی» برگزار شد، به بازنگری ارزش نسبی خدمات اشاره کرد و گفت: کتاب «ارزش نسبی خدمات حوزه سلامت» در سال ۹۰ تدوین شده، ۱۷۰۰ خدمتی که تحت پوشش بیمه نیستند در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم این خدمات هر چه زودتر در دستور کار سازمان بیمه سلامت برای اجرا قرار گیرد.
به گزارش بینا، دستجردی در ادامه به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه برای توسعه طب سنتی اشاره کرد و گفت: اگر به این مقوله به خوبی پرداخته شود، می‌تواند برای مردم بسیار موثر باشد. اقدامات خوبی برای توسعه طب سنتی در کشور صورت گرفته است.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: ایران یکی از ۱۱ کشوری است که به گواهی شواهد توان رسیدن به اهداف هزاره سوم در زمینه سلامت را دارد و این موفقیت مرهون اجرای نظام PHC در کشور است.
دستجردی در ادامه با اشاره به رشد شاخص‌های بهداشتی در کشور و همچنین اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری‌های واگیر و حذف بیماری‌های سرخک و مالاریا، اشاره کرد و افزود: باید برای مشکلات غیرواگیر نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.