۱۷۰۰نوع خدمات زیر پوشش بیمه نیست

۲۲ آبان ،

بینا- وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۷۰۰ نوع از خدمات پزشکی تحت پوشش نیستند گفت:در حوزه درمان با چالش روبرو هستیم و تنها راه نجات از این چالش پزشک خانواده است.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: مشکل ما درباره بیمه ها این است که سطح خدمات بیمه ای ناکافی است  و ۱۷۰۰ نوع خدمات زیر پوشش بیمه نیست زیرا اینها بها دارد البته در ۲ ماه پیش رییس جمهور دستور داده تا تعدادی از داروهای گیاهی بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
وی افزود: چالش بزرگ وزارت بهداشت چالش درمان است اگرچه از نظر تحقیقاتی وضعیت خوبی داریم و ۸ سال پیش رتبه ما در دنیا ۵۲ بود اما امروز بر اساس نمایه اسکوپوس رتبه مان۱۹ است اما در درمان با چالش رو به رو هستیم که باید پوشش بیمه ای صورت گیرد و دسترسی مردم به خدمات درمانی بیشتر شود که مهمترین چاره پزشک خانواده است.
وی در ادامه گفت: سال پیش کل اورژانس ها توسط معاونت درمان پایش شد و ۸۰ درصد ارتقا داشتیم زیرا ۵ شاخص اصلی را رعایت کردیم از جمله باید حتما متخصص مقیم در اورژانس باشد دوم بیمار ظرف ۶ ساعت رفع تکلیف شود سوم رضایتمندی بیمار است چهارم سوپروایزر بالینی داشته باشد و پنجم خروج از بیمارستان با رضایت باشد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.