نقش “اعتبارات خرد” در توسعه ” تعاونی” ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اعتباردهی خرد به وام‌های کوچکی اطلاق می‌شود که به وام‌گیرندگان بی‌بضاعت که فاقد وثیقه ، استخدام رسمی و یا سابقه اعتباری مطمئن هستند ، اعطا می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران اعتباردهی خرد به وام‌های کوچکی اطلاق می‌شود که به وام‌گیرندگان بی‌بضاعت که فاقد وثیقه ، استخدام رسمی و یا سابقه اعتباری مطمئن هستند ، اعطا می‌شود.

 این وام‌ها نه‌تنها برای حمایت از کارآفرینی و کاهش فقر بلکه در بسیاری موارد به منظور توانمندسازی زنان و دیگر اقشار جامعه طراحی شده‌اند. از انجا که بخش تعاون با سرمایه های خرد ایجاد می شود قرارگیری اعتبارات خرد در کنار این سرمایه یک فرصت شغلی مطمئن به ویزه برای زنان است .

برنامه های اعتبارات خرد از رهیافتهای مهم فقرزدایی در دهه های اخیر است که با ایجاد و گسترش فعالیت های در آمدزا بویژه برای زنان کم درآمد، توسعه جوامع محلی را تسهیل می کند.

 زادگاه این برنامه ها در کشورهای فقیر آسیایی همچون بنگلادش و هند بوده که بتدریج در بسیاری از کشورهای در حال توسعه و صنعتی گسترش یافته است. این برنامه ها روش کارایی برای افزایش در آمد خانوارهای فقیر در مناطق حاشیه شهرها و روستاهاست.

نحوه استفاده از  اعتبارات خرد برای تقویت تعاونی ها در هر جامعه بر مبنای شرایط فزهنگی و پذیرش اجتماعی متفاوت است از آنجا که ماهیت این برنامه ها  توسعه ای است و علاوه بر عرضه وام، سایر خدمات آموزشی و اجتماعی نیز به وام گیرندگان ارائه می کنند.
 
اعتبارات خرد به عنوان یک گزینه می تواند سرمایه لازم برای زنان را ایجاد کند و عاملی برای حمایت از واحدهای کوچک بهره برداری، و افزایش تولیدات صنایع روستایی باشد.

  انتهای پیام /

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.