۱۷۸ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس ایران

ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۸ میلیون اوراق بهادار، به ۱۷۸ میلیارد ریال رسید.

امیر هامونی مدی بازار فرابورس ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۲ میلیون و ۵۸ هزار سهم با نرخ هزار و ۳۸۴ ریال داشت.  
وی تصریح کرد: کمترین حجم معاملات را بیمه میهن در بازار اول فرابورس با جابجایی هزار و ۱۰۰ سهم و قیمت پایانی هزار و ۱۷۷ ریال کسب کرد. بیشترین افزایش قیمت را صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در بازار دوم با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت هزار و ۵۷۷ ریال در بازار دوم فرابورس از آن خود کرد.
هامونی اظهارداشت: بیشترین کاهش قیمت را سبحان دارو در بازار اول فرابورس ایران با کاهش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت پایانی ۹ هزار و ۵۸۸ ریال در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.
هامونی ادامه داد: نماد معاملاتی شرکت بازرگانی مرجان کار به دلیل تعدیل با اهمیت بابت پیش بینی سال مالی ۹۱ متوقف شد.
مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره امید با جابجایی ۲۱ هزار و ۶۲۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۱۷ هزار و ۴۶۰ برگه مشارکت نفت فصلی، ۱۶ هزار و ۷۵۰ برگه اجاره امید، ۱۶ هزار و ۱۶۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۱۴ هزار و ۱۴۰ برگه اجاره مسکن،۱۳ هزار و ۹۲۰ برگه اجاره ماهان، ۱۳ هزار برگه اجاره سامان، ۱۲ هزار و ۷۸۰ برگه اجاره مپنا، ۱۰ هزار برگه مشارکت بوتان، ۹ هزار و ۱۳۰ برگه اجاره ماهان۲، ۲۳۵ برگه مشارکت مسکن مهر و ۱۸۰ برگه گواهی سپرده سعدی به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز تغییر قابل توجهی نداشت و همچنان در مرز ۵۸ هزار تومان مبادله شدند./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.