۱۹ میلیارد ارتباط اینترنتی تا سال ۲۰۱۶/ معرفی تریلیونها آدرس جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، معرفی پروتکل اینترنت نسخه ۶ ( IPV6) با هدف ترغیب شرکتها، میزبانهای وب و سازندگان تجهیزات برای متحد شدن و استفاده از این پروتکل جدید صورت گرفته است.

برای نخستین بار روز جهانی IPV6 ماه ژوئن سال گذشته اعلام شد و طی یک آزمایش یک روزه موفقیت آن ثابت شد.

در نخستین پروتکل  IPV4 بیش از چهار میلیارد آی پی در دسترس قرار گرفت که این آدرس ها در فوریه سال ۲۰۱۱ کارآیی خود را از دست دادند و به نوعی به پایان ظرفیت خود رسیدند.

پروتکل جدید اینترنتی با ارائه ۳۴۰ تریلیون، تریلیون تریلیون آدرس

انجمن جهانی اینترنت اعلام کرد: نسل بعدی پروتکل اینترنتی که ارائه کننده بیش از ۳۴۰ تریلیون، تریلیون، تریلیون آدرس اینترنتی است میلیاردها نفر از مردم را که امروز متصل نیستند وصل خواهد کرد و طیف گسترده ای از ابزارها به صورت مستقیم به یکدیگر متصل می شوند و می تواند اطمینان دهد که اینترنت می تواند نرخ رشد خود را ادامه دهد.

شرکت Cisco تخمین زده است که دست کم ۱۹ میلیارد ارتباط اینترنتی تا سال ۲۰۱۶ وجود خواهد داشت.

ارائه دهنده خدمات اینترنت در استرالیا چون، Telstra، Optus، iiNet، Internode و Pipe Networks تاکنون به پروتکل جدید ارتقا یافته و احتمالا مشتریان آنها هیچ تغییر در خدمات خود را تشخیص نداده اند.

ضرب العجل برای تغییر آی پی ها اعلام نشده است

هیچ ضرب العجلی برای میزبانها وب و اپراتورهای شبکه برای تغییر به IPV6 اعلام نشده است، این درحالی است که اتحادیه اروپا از یک چهارم کاربران خود خواسته بود که تا سال ۲۰۱۰ از این نسخه استفاده کنند، به نظر می رسد در شرایط کنونی بسیاری از شبکه ها از هر دو نسخه ۴ و ۶ تا سالها استفاده کنند.

براساس اعلام یک سخنگو از دفتر مدیریت ارتباطات دولت استرالیا، این کشور در نظر دارد سایتهای اینترنتی را به نسخه جدید تغییر دهد اما نسخه قدیمی را دست کم ۱۰ سال حفظ کند.

ظرف ۴ سال ۲ میلیارد دستگاه در خاورمیانه به اینترنت متصل می‌شوند

Cisco پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۶ تعداد دستگاه های متصل به اینترنتی در حوزه آسیا اقیانوسیه دو برابر شده و به ۸ میلیارد می سد، در آفریقا و خاورمیانه به ۲ میلیارد و در آمریکای لاتین نیز به ۲ میلیارد می رسد. این رشد در مناطق توسعه یافته آهسته تر می شود.

انجمن اینترنت، ۸ ژوئن ۲۰۱۱ را به عنوان روز جهانی IPV6 اعلام کرد. بسیاری از شرکتها تولید محتوا چون بینگ، گوگل، فیس بوک، یاهو و آکامای اطمینان دادند که محتوای آنها توسط کاربرانی که از این نسخه جدید استفاده می کنند قابل دسترس باشد بدون این که نیاز به تهیه فهرست سفید یا آدرسهای ویژه ای باشد. این رویداد تنها یک آزمایش برای کارکرد نسخه ۶ آی پی بود.

روز ۶ ژوئن از سوی انجمن اینترنتی به عنوان روز جهانی راه اندازی IPv6 نامگذاری شده است به طوریکه بسیاری از سایتهای بزرگ این نسخه از آی پی را به صورت دائمی فعال می کنند، بسیاری از ارائه کنندگان خدمات اینترنت و سازندگان روترها نیز دستگاه های خود را به صورت پیش فرض سازگار با ای پی نسخه ۶ ارائه خواهند داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.