۲هزار اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کردند

به گزارش روزنامه هاآرتص، سازمان‌های فلسطینی در رام الله می‌گویند، علاوه بر حدود دو هزار اسیر فلسطینی که در زندانهای رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند، اسرای بیشتری نیز تاکید کرده اند از هفته آینده به این جنبش اعتراضی می پیوندند.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب که از سوی اسرای وفادار به جهاد اسلامی و جبهه خلق آزادیبخش فلسطین ترتیب داده شده است، در اعتراض به مقررات مربوط به بازداشتهای بدون محاکمه ، حبس انفرادی در زندان های رژیم صهیونیستی، جلوگیری از ملاقات اسرا با خانواده‌هایشان و بدرفتاری با زندانیان بیمار آغاز شده است.

مقررات مربوط به بازداشتهای بدون محاکمه فلسطینیان، به صهیونیستها اجازه می دهد فلسطینی‌ها را بدون اتهام، محاکمه و حتی بدون تفهیم اتهام به آنان و حتی بدون در دست داشتن کوچکترین مدرکی علیه آنان، دستگیر و حبس کنند.

سازمان‌های فلسطینی می‌گویند، اداره زندانهای رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از اعتصاب از اقدامات تنبیهی سنگین مانند حبس انفرادی، توقیف اموال شخصی، انتقال و محرومیت از ملاقات خانواده‌ها استفاده می کند.

بر اساس گزارشهای موجود،۷ اعتصاب کننده فلسطینی از جمله ثائر حلاحله ۳۴ ساله و بلال دیاب ۲۷ ساله که نزدیک به ۶۰ روز است در اعتصاب غذا هستند، به علت شرایط وخیم جسمانی به یک بازداشتگاه درمانی منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر، ۳ زندانی که در جریان مبادله زندانیان بین رژیم صهیونیستی و حماس در اکتبر ۲۰۱۱ آزاد شدند، در حمایت از اعتصاب غذای اسرای فلسطینی یک چادر را در میدان ساعت رام الله برپا کرده‌اند. چادرهای مشابهی نیز در دیگر شهرهای فلسطین برپا شده است.

به گزارش دفتر مرکزی آمار فلسطینی و گروههای حامی زندانیان، در حال حاضر بیش از ۶ هزار اسیر فلسطینی از جمله چندین قانونگذار در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند و بسیاری از آن‌ها بدون اتهام یا محاکمه در حبس هستند.

این درحالی است که برخی از منابع مستقل شمار زندانیان در بند رژیم صهیونیستی را ۱۱ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

**۲۳۵۱** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۱۲۰۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.