۲طرح۲ فوریتی برای ارز در مجلس

جام جم آنلاین: نماینده لاهیجان در مجلس با اشاره به نابسامانی بازار ارز از ارائه ۲ طرح ۲ فوریتی برای مدیریت ارزی کشور در صحن مجلس خبر داد و گفت: این طرحها در جلسه فردای مجلس مطرح خواهد شد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان این که نمایندگان مجلس در خصوص مشکلات ارز در کشور و مدیریت ارزی و همچنین وضعیت صادرات و واردات ۲ طرح تهیه کردند، افزود: این طرحها دارای قید ۲ فوریت است و قرار بود در جلسه روز چهارشنبه پنجم مهر در مجلس مطرح شود اما به دلیل تعطیلی مجلس در هفته گذشته، مطرح شدن آن به روز یکشنبه ۱۶ مهر ماه موکول شده است.

وی افزود: مشکل اصلی امروز جامعه ما که قابل پیگیری است، بیکاری، اشتغال، درآمد، هزینه زیاد و معیشت مردم است که باید در اولویت کار مجلس قرار گیرد.

چهره اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم خواهان حل این مسایل هستند، تأکید کرد: مجلس تاکنون در این خصوص جلساتی با برخی از وزرا و مسئولین داشته اما نتیجه این جلسات به تصمیمات مهمی منجر نشد و برای اتخاذ تصمیم و حل مشکلات طرحهای مذکور در مجلس تهیه شده است.

ندیمی با اشاره به محتوای این طرحها تصریح کرد: این طرح‌ها بر مدیریت پولی در کشور تأکید دارد و در آن قید شده که مسئولیت مدیریت پولی در کشور بجای رئیس کل بانک مرکزی بر عهده وزیر اقتصاد و دارایی باشد تا در قبال مجلس پاسخگو بوده و مسئولیت داشته باشد.

«تمرکز واریزها به حساب متمرکز به نام بانک مرکزی یکی دیگر از موضوعات مهم در این طرحهاست».

وی اظهار امیدواری کرد تا با تصویب این طرحها در مجلس مشکل ارز در کشور حل گردد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.