۲مرکز جدید معاینه فنی در تهران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 2مرکز جدید معاینه فنی در تهران

۲مرکز جدید معاینه فنی در تهران

۲ مرکز جدید معاینه فنی خودرو روز دوشنبه در تهران افتتاح شد.

به گزارش ممتازنیوز، همچنین همزمان با افتتاح این مراکز، مرحله دوم طرح تعویض کاتالیست و کنیستر یک هزارو ۲۰۰ دستگاه تاکسی پراید در تهران به اجرا درآمد.
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در مراسم افتتاحیه مراکز جدید معاینه فنی با گلایه از مجلس شورای اسلامی در خلف وعده تغییر قانون معافیت معاینه فنی از پنج به دو سال، از مجلس خواست تا در این زمینه هر چه سریعتر اقدام کند.
سید ˈعلی رضویˈ با اشاره به ظرفیت خالی مراکز معاینه فنی خودروهای تهران اظهارکرد: در حالی شهرداری تهران بابت مراکز معاینه فنی سوبسید پرداخت می کند که مراکز از حضور خودروها خالی است.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا به کلانشهرها نیز رسیده است گفت: این آلودگی ها نتیجه تاثیرات سوء قانون معافیت پنج ساله معاینه فنی خودروهاست که شاهد هستیم.
رضوی با بیان اینکه سالانه پنج هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را در تهران از دست می دهند، گفت: برای کاهش آلودگی هوا نیاز به عزم ملی داریم که با هماهنگی و حضور همه دستگاه ها باید تحقق یابد.
قایم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز با ذکر اینکه گسترش حمل و نقل عمومی نیازمند حمایت دولت است گفت: نیمی از بودجه شهرداری در برنامه پنج ساله دوم به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دارد.
ˈحجت الله بهروزˈ افزود: طبق برآورد بانک جهانی؛ هزینه آلودگی هوای تهران در سال ۲۰۱۲ هشت میلیون دلار تخمین زده شده است و حال آنکه این رقم تا سال ۲۰۲۰ به ۲۰ میلیارد خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، وی با انتقاد از خودروسازان و نیز درخواست همکاری از شورای شهر و سایر دستگاههای متولی گفت: اگر طبق برنامه پیش رویم و از کمک های دولت بهره مند شویم تا پنج سال دیگر وضعیت آلودگی هوا بهبود خواهد یافت.
بهروز گفت: گسترش حمل و نقل عمومی و سایر راهکارهای کاهش آلودگی هوا باید در الویت کاری شهردای قرار گیرد.
مرتضی طلایی نایب رییس شورای شهر هم از آلودگی هوا به عنوان مرگ خاموش نام برد و گفت: این معضل ویژه تهران نیست و اوضاع آلودگی هوا درسایر کلانشهرها به مراتب بغرنج تر از تهران است.
وی با انتقاد به خودروسازی ایران خودرو اظهار کرد: در حالی که از ۸۰ هزار تاکسی ۷۰ هزار دستگاه به ایران خودرو تعلق دارد و فشار تحریم ها کمرنگ شده است که این خودروسازی همچنان با بهانه های مختلف مشکل کاتالیست ها را حل نمی کند.
وی گفت: ۸۰ درصد آلودگی هوا ناشی از خودروهاست و اگر خودروسازان در تولید خودروهای خود اعتمام جدی بخرج دهند مشکل حل خواهد شد.
وی به آموزش و فرهنگ سازی به عنوان یک الویت اشاره کرد و گفت: سهم مردم را در کاهش آلودگی هوا نباید نادیده گرفت.
طلایی توسعه مراکز معانیه فنی خودرو را یک ضرورت دانست و بر آن تاکید کرد.
نایب ریس شورای شهر گفت: برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ۱۰۲ هزار میلیاردتومان پیش بینی شده است که اگر فاینانس ها و وام ها به آن اضافه شود بودجه مدیریت شهری رقم قابل توجهی خواهد شد که می توان حمل ونقل عمومی را گستر ش داد و به سهم ۷۰ درصدی دست یافت.
وی جایگزینی برق را بهذ جای مازوت در گازرسانی پایتخت و نیز از رده خارج خودروهای فرسوده را از دیگر راهکاری کاهش آلودگی هوا بیان کرد.
طلایی همچنین به اصلاح قانون معافیت معاینه فنی تاکید کرد.
رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران هم گفتک با توجه به آنکه اکنون فصل تصویب بودجه ۹۲ شهر تهران و نیز تصویب لایجه بودجه مجلس است ضرورت دارد تا الویت های شهر تهران و از آن جمله آلودگی هوا تعیین شد.
وی افزود: تا وقتی نگاه به رفع معضل آلودگی هوا در هماهنگی با سایر ستگاهها تغییر نکند مشکل آلودگی هوا حل نخواهد شد.
علی محمد شاعری افزود: در حالی انتقال پایتخت را به بهانه زلزله خیزی تهران و نیز آلودگی هوا مطرح می کنند که بر روی هیچ یک از این دو مقوله کار کارشناسی انجام نشده است چرا که زلزله خیز بودن ویژگی همه شهرهاو نه فقط تهران است و آلودگی هوا نیز با انتقال پایتخت برطرف نخواهد شد.
شاعری ادامه داد: شهرداری قادر است با نصف این مبلغ شهرداری قادر است آلودگی هوا را برطرف کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.