۲ شرط دولت برای حذف یارانه پردرآمدها

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

وزیر اقتصاد ۲ شرط دولت برای حذف یارانه پردرآمدها را اعلام کرد.علی طیب نیا در پاسخ به سوالی درباره دلیل عدم توفیق دولت در متقاعد ساختن پر درآمدها برای …

علی طیب نیا در پاسخ به سوالی درباره دلیل عدم توفیق دولت در متقاعد ساختن پر درآمدها برای انصراف از یارانه، گفت: دولت قبل در ابتدا اشتباه را مرتکب شد.

شما وقتی می آیید و در مرحله اول هدفمندی یارانه ها، یک پولی را به مردم پرداخت می کنید و مردم به این پول عادت می کنند و براساس آن، برنامه ریزی می کنند و بعد هم تبلیغ می کنید که این پول، پول امام زمان است، خیلی ها حتی از باب تبرک می آیند و این پول را دریافت می کنند.

البته امروز خوشبختانه فضا بسیار اصلاح شده است به هر حال در مقطعی، عده ای از مردم واقعاً کم درآمد و محروم جامعه، روی این پول حساب و برنامه ریزی کرده اند. دولت هم هیچ وقت قصد نداشته است که اینها را از دریافت یارانه حذف کند. منتها شما دیدید که در این دور جدید، دولت کاملاً سعی کرد منطقی رفتار کند. یعنی درآمدی که در این مرحله از افزایش قیمت حامل های انرژی به دست آمد، بخشی از آن در حوزه سلامت هزینه شد که تاکنون نتایج خیلی مثبتی هم داشته است و عموم مردم هم راضی هستند.

وزیر اقتصاد درباره حذف پردرآمدها گفت: دولت مایل بوده و هست که به تکلیف قانونی و عقلانی عمل کند. منتها، باید به صورت کاملاً عاقلانه، سنجیده و دقیق عمل شود. اگر دولت به صورت نسنجیده و شتابزده، اقدام به حذف بخشی از افراد جامعه می کرد و با این اقدام با مشکلات و خطاهای شدید مواجه می شد، آن زمان شما قضاوت می کردید که نتیجه کار بسیار بدتر و نامناسب تر شده است.

طیب نیا در پاسخ به این سوال که چه زمانی به حذف آن دهک های پردرآمد می رسیم و چه زمانی این حذف انجام می شود، گفت: آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت مسئول کارگروه مربوط به این موضوع است و روی این موضوع کار می کند و شما می توانید اطلاعات دقیق تر را از ایشان بشنوید. در صورت موفقیت دولت در دستیابی به یک بانک اطلاعاتی از کاربران و تغییر فرهنگی در به باور رسیدن بخش بزرگ و غیر نیازمند مردم جهت نگرفتن یارانه، دولت می تواند چاره ای برای سامان دهی طرح هدفمندی یارانه بیابد. 

— .

آخرین اخبار اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.