۲ شرکت کشتی‌رانی به نقض تحریم‌های ایران متهم شدند

چکیده: قانون گذاران آمریکایی ۲ شرکت کشتی‌رانی را به نقض تحریم‌های ایران متهم و از اوباما درخواست کردند تا اقدامی علیه آنها انجام دهد.

۳ قانون‌گذار آمریکا، دولت اوباما را ترغیب کردند تا اقدامی علیه ۲ شرکت ثبت کشتی که به ادعای آنها تحریم‌های ایران را نقض کرده‌اند، انجام دهد.

بر اساس این گزارش، مارک کریک و روبرت منندز با ارسال نامه‌ای از اوباما درخواست کردند تا شرکت بین‌المللی ثبت کشتی «تانزانیا تنزیبار» در امارات و شرکت ثبت کشتی توالو در سنگاپور را به عنوان نقض‌کننده تحریم‌های ایران معرفی کند.

این قانون‌گذاران مدعی شدند که این شرکت‌ها به طور غیرقانونی با ارسال اجناس به ایران کمک می‌کنند.

هاوارد برمن دیگر مقام آمریکایی از اوباما درخواست کرد تا اقدامی علیه «توالو» جزیره‌ کوچکی در اقیانوس آرام برای تعویض پرچم نفتکش‌های ایرانی انجام دهد. این کشور پرچم ۲۲ نفتکش ایران را با وجود اینکه ممکن است با تحریم‌های آمریکا روبرو شود، تعویض کرده است.

این اقدام به ایران کمک می‌کند تا بدون جلب نظر آمریکا و اتحادیه اروپا آسان‌تر به بیمه و سرمایه‌گذاری و همچنین مشتری برای محموله‌های خود دست یابد.

به گفته این سنتاتورها، در چندین ماه گذشته، شرکت‌های ثبت‌ کشتی تانزانیا و توالو پرچم ۳۳ نفتکش ایران را تعویض کرده‌اند و ۲۵ کشتی دیگر تحت ثبت‌نام تانزانیا تغییر پرچم داده‌اند.

برمن نیز خواهان اقدامی شدید علیه توالو برای تغییر سیاست‌های این کشور در رابطه با تقویت ایران در فرار از تحریم‌های آمریکا شده است.

در پاسخ، توالو با تایید ثبت کشتی‌های شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که بر این کشتی‌ها نظارت دارد و درصورتی که این کشتی‌ها تحریم‌های سازمان ملل را نقض کنند، اقدام می‌کند.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.