۲ میلیون هکتار از مناطق بحرانی کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار می گیرد

معاون آبخیزداری سازمان جنگل مراتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای تکمیل طرح های آبخیزداری، دو میلیون هکتار از مناطق بحرانی کشور زیر پوشش عملیات آبخیزداری قرار می گیرد.

پرویز گرشاسبی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار، برای نخستین بار و از منابع ملی و اعتبارت شورای عالی آب برای توسعه عملیات آبخیزداری مصوب شد.

وی یادآور شد: در صورت اختصاص تمام اعتبارات بخش آبخیزداری، پیش بینی می شود ۱٫۲ دهم میلیون هکتار به سطح حوزه های آبخیزداری کشور اضافه شود و با اعتبارات مناسب امسال، انتظار می رود حدود ۲۹ میلیون هکتار از مناطق کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گیرد.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: با توجه به اعتبارات شورای عالی آب، امسال رویکرد کاهش اثرات خشکسالی، کنترل سیل و توسعه عملیات آبخیزداری در مناطق گرم و خشکی همچون استان های’سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، خراسان جنوبی و خراسان رضوی’ اجرایی خواهد شد.

گرشاسبی با یادآوری اینکه سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری مصوب شد، افزود: با اختصاص ۸۰ درصد این اعتبارات، حدود یک میلیون هکتار به سطح عملیات آبخیزداری کشور اضافه شد.

وی تصریح کرد: ۱۶۴ میلیون هکتار از مناطق کشور جزو حوزه آبخیزداری محسوب می شود که ۱۲۵ میلیون هکتار آن به دلیل فرسایش خاک، سیلاب، خشکسالی و بیابان در اولویت برنامه های آبخیزداری قرار دارد.

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.