۲٫۴ میلیارد دستگاه الکترونیکی امسال در جهان عرضه می‌شود

۲۷فروردین۱۳،

 

مرکز تحقیقاتی گارتنر با انتشار یافتن گزارشی توضیح داد که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی در مجموع ۲٫۴ میلیارد دستگاه الکترونیکی شامل رایانه‌های شخصی، رایانه‌های لوحی و تلفن‌های همراه وارد بازار جهانی می‌شود که این رقم رشد ۹ درصدی عرضه محصولات یاد شده نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، عرضه جهانی دستگاه‌های الکترونیکی همچنان رو به افزایش است و بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲٫۹ میلیارد دستگاه الکترونیکی در سراسر جهان عرضه شود. البته میزان عرضه محصولات الکترونیکی در هر یک از سه بخش یاد شده در سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به امروز کاملا متفاوت خواهد بود.
 
کارشناسان مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۴ میلادی شاهد کاهش ۷٫۶ درصدی عرضه جهانی رایانه‌های شخصی و نوت‌بوک‌ها خواهیم بود که این روند از نابسامانی وضعیت اقتصاد جهانی و تغییر رفتار کاربران جهان برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی صورت می‌گیرد.
 
پیش‌بینی شده است که تا پایان امسال ۱۹۷ میلیون دستگاه رایانه لوحی وارد بازار جهانی می‌شود که این رقم رشد ۶۹٫۸ درصدی عرضه این محصولات نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد. در سال قبل در مجموع ۱۱۶ میلیون دستگاه رایانه لوحی وارد جهان شد.
 
بخش دیگری از این آمارها به وضعیت تلفن‌های همراه اشاره می‌کند. در این توضیحات آمده است که امسال ۱٫۸۷۵ میلیارد دستگاه تلفن‌همراه به بازار جهانی عرضه می‌شود که پیش‌بینی شده است از این رقم یک میلیارد دستگاه را گوشی‌های هوشمند تشکیل دهند. لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۲ میلادی درمجموع ۶۷۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند وارد جهان شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.