۲۰هزار دانشجوی علوم پزشکی فعالیت ورزشی می کنند

۲۶خردادماه،

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برنامه های فرهنگی ورزشی دانشجویان علوم پزشکی کشور را در شرایط مطلوب و مناسب و برنامه های فرهنگی ورزشی کارکنان وزارت بهداشت در سراسر کشور را در شرایط نامطلوب عنوان کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل وب دا؛ دکتر آیتی چالشهای تولی گری تربیت بدنی وزارت بهداشت را مهمترین عامل در روند صعود و نزول برنامه های ورزشی کارکنان وزارت بهداشت در کل کشور معرفی کرد و با بیان این که ۲۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی فعالیت ورزشی می کنند، افزود: از بین این تعداد اشخاص که فعالیت ورزشی می کنند حدود ۳ هزار نفر از دانشجویان به مرحله نهایی المپیاد ورزشی می رسند و این عدد نشان دهنده یک فعالیت برنامه ریزی شده و تدوین شده است.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت، برنامه های فرهنگی ورزشی درنظر گرفته شده برای کارکنان را نامطلوب عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور ۴۰۰ هزار کارمند و عضو هیات علمی، دومین وزارتخانه پرجمعیت کشور است و در بحث پرسنلی لازم است که برنامه های خاص و مفصلی چه در زمینه های فرهنگی و چه در زمینه های ورزشی تدبیر شود.

وی با اشاره به تلاش این معاونت برای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی گفت: در این زمینه جشنواره قرآنی را مخصوص کارکنان و اعضای هیات علمی هرساله برگزار می کنیم ولی درخصوص فعالیتهای تربیت بدنی پرسنل محترم وزارت بهداشت، فعالیتهای چشمگیری انجام نشده است.

دکتر آیتی به چارت تشکیلاتی تربیت بدنی وزارت بهداشت انتقاد کرد و گفت: در این وزارت یک مدیریت تربیت بدنی وجود دارد آنهم در معاونت دانشجویی و فرهنگی است. ما اعتقاد داریم اگر بخواهیم یک برنامه ریزی مدون، منظم و هدفمندی داشته باشیم باید متولی ورزش کارکنان در وزارت بهداشت یک ارگان و یک مرکز یا اداره باشد.

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت درخصوص حل مشکل برنامه ریزی ورزش کارکنان این وزارتخانه اذعان داشت: ما پیشنهاد خود را هم به شورای محترم معاونین وزارت بهداشت و هم به شورای محترم سیاستگذاری وزارت بهداشت در این زمینه داده ایم که بهتر است این مسئولیتها تجمیع شود و یک مرکز متولی فعالیتهای ورزشی کل وزارت برای ورزش دانشجویان، کارکنان و اعضای محترم هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم اتفاق تجمیع تولی گری تربیت بدنی وزارت بهداشت در بحث دانشجویان و کارکنان به وقوع بپیوندد و کلیه فعالیتهای ورزشی در یک جا متمرکز شود و یک واحد سیاستگذاری و برنامه ریزی آن را دردست بگیرد تا بتوانیم برای پرسنل محترم و زحمتکش وزارت بهداشت نیز خدمات و وظایف خود را در زمینه ورزش و امرسلامت ارائه دهیم.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.