۲۰ تا ۴۰ درصد مسافران دچار بیماری مسافرتی می شوند

۲۹م اسفند ،

بررسی های مربوط به سال های اخیر نشان می دهند که در مناطق مختلف کشور، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد مسافران دچار بیماری مسافرتی می شوند که سبب اصلی آن رعایت نکردن اصول بهداشتی در طول سفر است.

منصور خالصی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شیوع بیماری های عفونی در طول مسافرت، از جمله مشکلات همیشگی است که به طور عمده به سبب سهل انگاری مسافران بروز می کند.

وی با بیان این که اسهال از بیماری های مهم و شایع در بین مسافران است تصریح کرد: سالانه میلیون ها نفر در جهان به سبب اسهال دچار ناتوانی یک مرگ زودرس شده و هزینه های سنگینی نیز بر اثر این بیماری به اقتصاد کشورها تحمیل می گردد.

خالصی تاکید کرد: اغلب موارد اسهال در بین کودکان دیده می گردد و در واقع موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری در بین کودکان بیش از سایر گروه های سنی دیگر است.

وی با اشاره به این که مسافران در طول سفر خود باید مراقب بیماری اسهال باشند افزود: بررسی های مربوط به سال های اخیر نشان می دهد که در مناطق مختلف کشور، حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد مسافران دچار اسهال می شوند که سبب اصلی آن رعایت نکردن اصول بهداشتی در طول سفر است.

خالصی یادآور شد: مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های غیر بهداشتی و ناسالم از عوامل اصلی بروز بیماری به ویژه ابتلا به اسهال است که در طول مسافرت بسیار اتفاق می افتد.

وی با بیان این که رعایت مسائل بهداشتی به ویژه در زمینه تهیه مواد غذایی و نوشیدنی ها راهکار مهمی در پیشگیری از اسهال است، خاطر نشان کرد: در صورتی که در طول سفر فردی دچار اسهال شد، نباید به صورت خودسرانه اقدام به مصرف داروها کند، چرا که احتمال بروز عوارض ناخواسته وجود دارد.

خالصی گفت: در صورت ابتلا به اسهال به ویژه در درجات بالای بیماری و طولانی شدن آن، بهترین اقدام مراجعه زودهنگام به پزشک معالج است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.