۲۰ درصد املاک مازاد بانک ها فروش رفت

۰۸م آذر ،

بینا- مدیر عامل فروش اموال مازاد بانک ها (فام) گفت: با بکارگیری شیوه های تازه توانستیم میزان فروش املاک مازاد بانک ها را از حدود ۱۳ درصد به حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم.
به گزارش بینا، سیدحسن یمنی، از فروش ۱۹٫۲ درصد از املاک مازاد عرضه شده بانک ها خبر داد و به ایرنا گفت: ارزش املاک مازاد فروخته شده در سال جاری ۱۶٫۵ درصد رشد یافت.
وی گفت: بر همین اساس کل مبلغ املاک مازاد فروخته شده بانک ها در سال جاری ۶۴۶ میلیارد و ۸۶۴ میلیون و ۸۳۹ هزار و ۵۵۷ ریال بوده است.
وی ادامه داد: در سال جاری ۶ مزایده املاک مازاد بانک ها برگزار و در قالب آن یک هزار و ۵ ملک عرضه شد که از این میزان ۱۹۳ ملک مازاد بانکی فروش رفته است.
یمنی با بیان اینکه ، از بدو تاسیس این شرکت (آذر ماه ۱۳۷۸ ) تا پایان سال ۱۳۹۰ حدود ۵ هزار و ۷۵۰ ملک مازاد بانک ها عرضه شده است ، اظهار داشت: این املاک در قالب ۱۹ مزایده عرضه شد که ۵۴۹ ملک دارای متقاضی بود و معامله شد.
مدیرعامل فروش اموال مازاد بانک ها ( فام) گفت:ارزش کل املاک فروخته شده بانک ها از آذرماه ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۰ حدود یک هزار و ۵۸۱ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۷۶ ریال بوده است.
یمنی بااشاره به تغییر اساسنامه شرکت فام نیز گفت:برهمین اساس کلیه اشخاص حقوقی اعم از دولتی و غیر دولتی می توانند خدمات را ارایه دهند که در این راستا شرکت فام در حال مذاکره با دو تا سه شرکت است.
یادآور می گردد، در ماه های قبل رئیس جمهوری به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی ماموریت داد اموال مازاد بانک ها را شناسایی کرده و با فروش آنها درآمدهای حاصل را در راه پرداخت تسهیلات بانکی به جریان بیندازند.
شرکت فروش اموال مازاد بانک ها ( فام ) اواخر سال ۱۳۸۷ در راستای دستور ریاست جمهوری به منظور افزایش منابع، ارتقای توان تسهیلات دهی بانک ها در عرصه تولید شکل گرفت تا از این طریق کلیه اموال و املاک مازاد بر نیاز بانک ها به روش مزایده عمومی به فروش برسد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.