۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای توسعه ای کشاورزی دماوند اختصاص یافت

فرماندار شهرستان دماوند عصر روز شنبه در این نشست که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد افزود:یکی از این طرحها پرداخت تسهیلات برای کاشت گل محمدی در اراضی منطقه ˈچالکاˈبرای شرکت فارغ التحصیلان کشاورزی است .

ˈعلیرضا قاسمی فرزادˈ در این طرح ۸۰ هکتار ازاین اراضی به فارغ التحصیلان رشته کشاورزی فاقد شغل و خصوصا افراد بومی داده می شود .

فرماندار شهرستان دماوند از اختصاص ۲۵ هکتار زمین به تعاونیˈ فرودس دماوندˈ خبر داد و گفت: این تعاونی نیز با حدود ۳۰ عضو و وجود فارغ التحصیلان کشاورزی از شرایط لازم طرح توسعه کشاورزی برخوردار است.

قاسمی فرزاد، با اشاره به واگذاری ۲۰ هکتار از اراضی به تعاونیˈ توسعه منطقه شهری سرهار چالکاˈ، تصریح کرد: این اراضی پس از بازدید میدانی نهایی توسط مدیر جهاد کشاورزی و رییس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان دماوند و در نظر گرفتن تمامی موارد، جانمایی می شود.

وی با بیان اینکه تخصیص آب به این اراضی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: تامین آب این اراضی نیز با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته به آب منطقه ای شرق استان تهران صورت می گیرد.

قاسمی فرزاد، روند پیشرفت طرح توسعه کشاورزی را در شهرستان دماوند را مطلوب دانست و افزود:شهرستان دماوند به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو در استان تهران و حتی کشور توانسته است با شناسایی اراضی مستعد در مرحله نخست حدود ۱۰۰ هکتار اراضی را شناسایی و با برگزاری جلسات متعدد و رفع معارض و تامین آب، حدود ۵۰ هزار چاله برای کاشت گل محمدی حفر کند .

در این جلسه با رفع نواقص پرونده های قبلی برای تشکیل تعاونی ها اعم از ضرورت وجود فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در تعاونی ها با معرفی افراد واجد شرایط مورد تصویب قرار گرفت.

روسای بانک های کشاورزی دماوند، رودهن و جابان نیز هر یک با ارایه گزارشی از میزان تسهیلات ارایه شده به متقاضیان طرح توسعه کشاورزی، مشکلات و موانع را برای یافتن راهکار مطرح کردند.

یکی از مشکلات بانک ها تکمیل نکردن پرونده از سوی حدود ۵۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات بود که فرماندار شهرستان دماوند با تعیین مهلت زمانی یک هفته ای برای تکمیل و ارائه مدارک به بانک کشاورزی، خاطر نشان کرد: افرادی که دراین مدت پرونده تسهیلات بانکی خود را تکمیل نکنند، معرفی نامه آنان برای دریافت تسهیلات ملغی و تسهیلات در اختیار فرد یا افراد دیگر قرار می گیرد.

تهرام/۸۱۲۸/۱۴۵۷//۱۶۰۰/

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.