۲۰ برنامه رادیو ایران برای رمضان

جام جم آنلاین: رادیو ایران با ۲۰ ویژه‌برنامه به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود که اغلب آنها در قالب برنامه‌های ترکیبی و با محوریت دین و اندیشه تولید شده است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو ایران، حمید شیخ‌ محمدی در نشستی مطبوعاتی ضمن اعلام این خبر، افزود: فضای غالب در ویژه ‌برنامه‌های ماه رمضان رادیو ایران، شاد و آمیخته با آموزه‌های اسلامی است.

وی با تقسیم‌بندی برنامه‌های رادیو به دو بخش اذانگاهی و غیراذانگاهی،‌ تاکید کرد: پخش دعای سحر، پرداختن به دعاهای قرآنی و آشنایی با احکام ماه مبارک رمضان، شرح خلاصه‌ای از آیات قرآن و پخش ۳۰ جزء قرآن کریم، گزارش زنده از مراسم شب‌های قدر، آشنایی با مفاهیم قرآنی و اماکن مذهبی و تبیین ارزش‌های اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی رویکرد اصلی این ویژه‌برنامه‌هاست.

مدیر شبکه رادیویی ایران با اشاره به این‌که دو نمایش برای دو مناسبت ماه مبارک رمضان یعنی میلاد امام حسن مجتبی (ع)‌ و شهادت حضرت علی (ع)‌ در گروه ایران و اندیشه تدارک دیده شده، تاکید کرد: دفتر نمایش شبکه نیز دو نمایش را با هدف گسترش جشن و سرور در اعیاد اسلامی آماده کرده است.

وی با بیان آن‌که این شبکه برای مسابقات المپیک نیز برنامه‌ ویژه‌ای را تدارک دیده است، افزود: در این برنامه نیم‌ساعته که هر روز در ایام المپیک ۲۰۱۲ پخش می‌شود، آخرین تحولات این رویداد ورزشی به اطلاع مخاطبان می‌رسد. همچنین این شبکه رادیویی در هفته نخست شهریور که به هفته دولت اختصاص دارد، اقدامات، عملکرد و کارنامه دولت را در بخش‌های مختلف به اطلاع مخاطبان می‌رساند.

شیخ‌ محمدی حجم برنامه‌های هفتگی رادیو ایران را ۹۰ عنوان برنامه ذکر کرد و گفت:‌ مستندسازی رادیویی بتازگی در رادیو ایران راه‌اندازی شده است و یک تیم مستندساز به واکاوی موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.