۲۰ درصد از مبادلات باید الکترونیکی شود

۲۲م آذر ،

بینا- با توجه به شاخص های تعریف شده در برنامه پنجم توسعه تا پایان برنامه، باید ۲۰درصد از مبادلات مالی تجارت داخلی به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
می بایست زمینه لازم برای افزایش سطح آگاهی مردم از مزایای سرویس های بانکداری الکترونیکی و استانداردهای موجود در این حوزه به منظور استفاده بهینه از امکانات فراهم شود.
به گزارش بینا، مهندس محمد علی محمود زاده معاون خدمات نوین اداره‌ کل انفورماتیک بانک ملی ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ ضمن بیان این مطلب به ایلنا اظهار داشت: با توجه به شاخص های تعریف شده در برنامه پنجم توسعه تا پایان برنامه، باید ۲۰درصد از مبادلات مالی تجارت داخلی به صورت الکترونیکی صورت پذیرد.
وی افزود: برای تحقق این شاخص می بایست سطح آگاهی مربوط به شیوه های مختلف و در زمینه های گوناگون مرتبط از جمله استاندارها، فناوری ها و غیره افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم می تواند زمینه ساز استفاده بیشتر از خدمات و بانکداری الکترونیکی شود و این موضوع افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها در بخش های مختلف را محقق می کند.
محمد علی محمود زاده با بیان این مطلب که سرانه اسکناس در کشور بازای هر نفر ۱۱۴ برگ است تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی، هزینه‌ چاپ هر اسکناس در سال ۱۳۸۷، ۲۴۱ ریال بوده که این نشان می دهد هزینه ای معادل ۲۸ هزار ۵۰۰ ریال بازای هر نفر برای استفاده از پول کاغذی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: بر همین اساس و با توجه به جمعیت کشور و البته بدون درنظرگرفتن هزینه های جانبی، هزینه چاپ اسکناس حدود مجموعا ۱۸۰ میلیارد ریال بازای جمعیت کشور می گردد که با توسعه فرهنگ استفاده بیش از پیش بانکداری الکترونیکی می توان اینگونه هزینه ها را به میزان بسیاری صرفه جویی کرد.
معاون خدمات نوین اداره‌ کل انفورماتیک بانک ملی ایران تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد فعال در این حوزه به عنوان رابط میان مردم و بخش دولتی و خصوصی و رسانه ها به عنوان سفیران اطلاع رسانی نقش اساسی را در توسعه فرهنگ کاربری فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیکی با استفاده از ابزارهای نوین آموزش تعاملی برعهده دارند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.