۲۰ درصد از کودکان مبتلا به چاقی‌ بیمارگونه هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۰ درصد از کودکان امروز مبتلا به چاقی‌ بیمارگونه هستند.

سید محمد هاشمی در اصفهان اظهار کرد: به طور تقریبی ۱۵ تا ۲۰ درصد از کودکان امروزی مبتلا به چاقی بیمارگونه و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اضافه وزن دارند.

وی با اشاره به اینکه افزایش وزن در کودکان یکی از بیماری‌های شایعی است که در جامعه امروزی با آن روبه‌رو هستیم، افزود: چاقی و اضافه وزن بزرگ‌ترین عامل مستعدکننده افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اضافه وزن و چاقی شکمی و دور کمر سبب افزایش فشار و قند خون در افراد و مقاومت به انسولین در آنها و ابتلا به دیابت نوع ۲ و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی با بیان اینکه سندرم متابولیک شایع‌ترین دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی است، تاکید کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی نخستین مرگ مردم در دنیا شناخته شده که بی‌تحرکی بزرگ‌ترین عامل ابتلا به این دسته از بیماری‌ها است.

هاشمی وضعیت سلامت جامعه کنونی ایران را خوب معرفی نکرد و اضافه کرد: استرس از دیگر عوامل موثر در بیماری‌های قلبی و عروقی است که لازم است راه‌های تخلیه استرس به افراد شناخته شود.

وی جیغ زدن، فریاد زدن، ورزش، پیاده‌روی و شنا کردن را از بهترین روش‌های تخلیه استرس دانست و ادامه داد: به دلیل جو سنگینی که بر جامعه حاکم است، گریه کردن و همدم شدن با تأمل و تأثر تنها روش برگزیدن افراد برای دور کردن استرس از خود است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در بسیاری از مواقع استرس‌های وارده به افراد سبب مرگ‌های ناگهانی یا خودکشی در آنها شده است زیرا که با روش تخلیه استرس از خود آشنا نبودند.

*تمام بیماران قلبی و عروق در معرض خطر جدی ایست قلبی

وی با بیان اینکه ایست قلبی در کمین تمام بیماران قلبی و عروقی است، افزود: نمی‌توان گفت تنها بیمارانی که دوران حاد را به سر می‌برند، ایست قلبی را تجربه می‌کنند.

هاشمی ادامه داد: تمام بیماران قلبی و عروقی در دراز مدت به ایست قلبی دچار شده و این در حالی که هر کس که مهر بیماری کلیوی و دیابت بر آنها زده شود، مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.


خبر .:: پایگاه خبری رسانه کودک ::.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.