۲۰ درصد پرداخت های پزشکان خانواده از آغاز طرح تا کنون انجام نشده است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز خبر داد:

رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز با بیان اینکه در این طرح منابع مالی مشخص، پایدار و تعریف شده وجود ندارد گفت :پرداختی پزشکان خانواده نسبت به قرارداد با تأخیر صورت می گیرد و بخشی از پرداخت ها که حدود ۲۰ درصد را شامل می گردد از آغاز طرح تاکنون انجام نشده است.

 دکتر ابولفضل بهجو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عدم تحقق یکسان سازی بیمه ها را یکی دیگر از چالشهای طرح پزشک خانواده عنوان کرد و اذعان داشت :در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده  که تمام بیمه ها تحت عنوان بیمه سلامت ایرانیان یکسان سازی شوند یعنی همه بیمه ها تحت یک عنوان  و همه بیماران با یک دفترچه درمانی یکسان مراجعه  برای درمان مراجعه نمایند.

وی با اشاره به اینکه  پرداختی به پزشکان نیز از طریق این بیمه ها باید باشد افزود: عدم تحقق این امر تاکنون سبب ایجاد ناهماهنگی در برخورد بیمه ها با مسائل مختلف و ناهماهنگی در پرداخت ها شده است.

وی اجبار پزشکان و مردم برای مشارکت در طرح و تعجیل در اجرا را از چالش های دیگر این برنامه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: چنانچه پزشکی حاضر به همکاری با طرح نباشد قرارداد بیمه اش لغو خواهد شد و اگر بیمار تحت پوشش پزشک خانواده نباشد نمی تواند از مزایای طرح استفاده کند.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی شیراز تعجیل در اجرای این بخش از آیین نامه اجرایی چالش عمده ای را فراروی مردم و آن بخش از پزشکانی که آمادگی همکاری با طرح را نداشتند و مسئولین اجرایی و بیمه ها قرار داده است./ع۲

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.