۲۰ درصد کودکان و نوجوانان نیاز به خدمات روانپزشکی اختصاصی دارند

مشکلات و اختلالات روانپزشکی کودکان در کشور شیوع بالایی دارد و حتی ۲۰ درصد آن ها نیاز به خدمات روانپزشکی اختصاصی دارند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر علاقه بند روان پزشک کودک امروز ۲۳ مهر در نشست خبری هفته سلامت روان افزود: بهداشت روان کودکان و نوجوانان مساله مهمی است چرا که مشکلات و اختلالات روانی کودکان شیوع بالایی دارد و حتی ۲۰ درصد از این کودکان و نوجوانان نیاز به خدمات روان پزشکی اختصاصی دارند.

وی گفت: تامین سلامت و بهداشت روان کودکان و نوجوانان نیاز به همکاری بین بخشی دارد، اگر همکاری بین بخشی وجود نداشته باشد نمی توانیم در کاهش آمارها موفق باشیم.

علاقه بند علی رغم امکانات کم به خاطر جوان بودن رشته و محدودیت های فوق العاده اخیراً وزارت بهداشت اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است که یکی از این اقدامات توجه خاص و عنوان  مسئله فرزند پروری است، به طوری که وزارت بهداشت قصد دارد فرزند پروری را در کشور گسترش دهد که برای این امر نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی خاص در کشور وجود ندارد و باید وزارت بهداشت برای رسیدن به این امر زمینه ارائه این خدمات را در کشور اجرا کند .

وی خاطر نشان کرد: والدین باید توجه داشته باشند که بسیاری از اختلالات روانی که در کودکی شروع می شود اگر به موقع درمان نشود، می تواند مشکلات عدیده ای را در بزرگسالی برای فرد و خانواده اش ایجاد کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.