۲۰ مهرماه آخرین مهلت برداشت ذرت

20 مهرماه آخرین مهلت برداشت ذرت

با وجود احتمال سرمای زودرس در مناطق غربی کشور، گندم‌کاران اراضی دیم تا پایان هفته اقدام به کاشت کنند.

رئیس اداره هواشناسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در مناطق غربی کشور دوره‌های آبیاری در مزارع صیفی تنظیم و از گلخانه‌ها حفاظت و دمای آن با توجه به شرایط آب و هوایی تنظیم شود.

مسعود حقیقت افزود: کشاورزان این مناطق هرچه سریع‌تر اقدام به کاشت گندم کرده و توصیه می‌شود محصول ذرت خود را تا مهرماه برداشت کند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق شرقی و شمال شرق کشور نیز با احتمال وزش باد، سم‌پاشی مزارع و باغ‌ها در ساعت خنک و آرام روز انجام و با توجه به نزدیکی به فصل کاشت محصولات پاییزه عملیات آماده‌سازی در زمین‌های کشاورزی انجام شود.

حقیقت ادامه داد: با کاهش دما در ساحل دریای خزر، دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها تنظیم و بازه‌کشی مزارع و شالیزارها، زمین‌های کشاورزی آماده و بذرپاشی در روزهای پایانی هفته انجام شود.

وی تصریح کرد: در این مناطق با وجود احتمال طغیان از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

این مقام مسئول یادآور شد: در استان‌های جنوبی کشور مزارع ذرت و صیفی‌جات، مدار آبیاری‌ها افزایش یابد و این عملیات صبح‌هنگام انجام شود.

حقیقت تأکید کرد: در شهرهای جیرفت و کهنوج آماده سازی زمین جهت کشت استمرار سیب‌زمینی و پیاز انجام و عملیات سم‌پاشی و آبیاری در ساعات اولیه روز انجام شود.

گفتنی است، در این استان‌ها کشت کلزا به سرعت انجام گیرد./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

V-910711-02

جنگل و مراتع

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.