فاصله قیمتی ۲۰ میلیون تومانی “خانه های پایتخت”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اختلاف قیمت گران ترین و ارزان ترین هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۲۰ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اختلاف قیمت گران ترین و ارزان ترین هر مترمربع  واحد مسکونی در تهران به ۲۰ میلیون تومان رسید

براساس این گزارش بررسی تغییرات قیمتی  در معاملات زمین و مسکن پایتخت در زمستان ۹۲ نشان می دهد: این فصل هرچند اوضاع خرید و فروش بهتر از پاییز بود اما نسبت به زمستان سال ۹۱ تعداد معاملات املاک ۲۴ درصد کاهش داشته است.

براساس این آمار در زمستان گذشته گران ترین آپارتمان مسکونی  در منطقه ۲، ۲۱ میلیون تومان به فروش رسید این درحالی است که در تابستان امسال هر واحد ۲۵ میلیون تومان در منطقه ۱ به فروش رسید.
 
 براساس این گزارش ارزان ترین واحد مسکونی  در سال گذشته  ۷۰۰ هزار تومان در منطقه ۱۲معامله شد در حالی که امسال در منطقه ۶ واحدی ۳۱۰ متری ۱۴ میلیون و۶۶۰ هزار تومان خریداری شد.

گفتنی است این فاصله قیمتی در خصوص زمین و یا خانه های کلنگی کمتر است .
براساس این گزارش در زمستان ۹۲ ارزان ترین ملک کلنگی معامله شده در منطقه ۱۹ ، یک میلیون تومان و گران ترین در منطقه ۱ تهران ، ۱۹ میلیون تومان معامله گردید. و بیشترین  معاملات زمین در منطقه ۱ انجام گردید.

براساس این گزارش جزئیات دو واحد گران قیمت در بازار مسکن مرکز و شمال تهران در امسال  به این شرح است:

براساس این گزارش در خیابان  آقا بزرگی واقع در خیابان فرشته یک واحد مسکونی نو ساز به متراژ ۳۵۰ متر مربع با قیمت متری ۲۵ میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده است.

 گفتنی است :اگرچه این واحد مسکونی از کلیه امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است اما قیمت واقعی هر متر مربع  واحد مشابه بین ۱۱ میلیون تا ۱۸ میلیون تومان تعیین می‌شود.

از طرف دیگر یک واحد مسکونی ۳۱۰ متری در خیابان ابن سینا واقع در خیابان یوسف آباد متری ۱۴ میلیون و ۶۶۰‌هزار‌تومان  از سوی مالک قیمت‌گذاری شده است.

واحد مذکور ۳۰ سال ساخت است به همین خاطر فروشنده اعلام کرده است که ۱۳۳ متر مربع  قدرالسهم  زمین این واحد مسکونی است و این قیمت پیشنهادی فروش مربوط به قیمت زمین آن است.

با این حال کارشناسان ارزشیابی قیمت واحدهای مسکونی در خیابان یوسف آباد اظهار می‌کنند:  که قیمت واقعی فروش هر متر‌مربع چنین واحدی بین ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تا ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است در حالی که قیمت پیشنهادی فروش به نقل از مالک ۱۴ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان عنوان شده است!

قیمت پیشنهادی مالک دو برابر و حتی بیشتر از قیمت حقیقی تعیین شده است و این موضوع نشان دهنده بی توجهی برخی از فروشنده‌ها به بازار مسکن است.
 
انتهای پیام/

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.