۲۰۰هزار مترمربع بناسازی برای سالن اجلاس سران

جام جم آنلاین: وزیر راه و شهر سازی گفت: طرح جدید سالن اجلاس سران همزمان با افزایش ظرفیت سالن اصلی و احداث ۳۶ هزار متر مربع ساختمان تشریفات، پشتیبانی، پارکینگ طبقاتی و محوطه سازی معادل ساخت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع ساختمان معمولی است که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

 نقشه علمی اجلاس سران جنبش عدم تعهد ترسیم شد

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از مرکز پژوهش، سنجش و اسناد ریاست جمهوری، “علی نیکزاد” با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تو سعه و ساخت ساختمان‌های سالن اجلاس سران از طرف رئیس جمهوری به این وزارتخانه واگذار شده بود، تصریح کرد: عملیات اجرایی توسعه و ساخت سالن اجلاس سران به علت ویژگیهای خاص آن از جمله ارتفاع زیاد طبقات و غیره، معادل ساخت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع ساختمان معمولی است.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح جدید مرکز همایشهای بین المللی ایران معروف به سالن اجلاس سران در ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۰ با کارفرمایی سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی آغاز شده است که در شهریورماه نشست سران در این مرکز برگزار خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در کنار پروژه‌های سالن اجلاس به منظور استقبال در یک روز از ۱۲۰ هیات عالی رتبه در فرودگاه مهر آباد ساختمان تشریفات (پاویون) در این فرودگاه ساخته می‌شود که در نهم اسفند ماه زمین تحویل پیمانکار شده است که شامل ۲۳۰۰ متر مربع پاویون، ۸۰۰ متر مربع یگان حفاظت و ۳۰۰۰ متر مربع محوطه سازی است.

وی اضافه کرد: در سالن جدید مرکز همایش‌های بین‌المللی (سالن اجلاس) ظرفیت ۱۴۲ هیات با چینش دو به علاوه سه (دو نفر اصلی و سه نفر همراه) و ۱۲۰ نفر ناظر در سالن اصلی پیش بینی شده است. همچنین حدود ۷۰۰ صندلی در بالکن سالن اصلی پیش بینی و نصب شده است. ۳۸۰ مترمربع نیز برای خبرنگاران در مرکز همایش‌های بین‌المللی ایران در نظر گرفته شده است.

نیکزاد با تاکید بر دستاوردهای مثبت نخستین کنفرانس علمی پیرامون جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده در این کنفرانس ظرفیت های مناسبی را برای بهره مند شدن از فرصت برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد فراهم آورد به گونه ای که حضور صاحبنظران و اندیشمندان داخلی و خارجی در حوزه های مختلف توانست نقشه علمی اجلاس را ترسیم کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.